پنجشنبه، 23 شهریور 1402 - 21:53

مدیر اعتبارات بانک مرکزی:

امکان پرداخت غیرحضوری وام ودیعه فرزند سوم از لحاظ سخت افزاری نیست

امیدبانوان؛‌ مدیر اعتبارات بانک مرکزی گفت: سامانه بانک مرکزی در زمینه ازدواج و فرزندآوری طراحی شده البته سرعت این سامانه کم بود، چون ۵ استعلام از مراجع مختلف باید دریافت کند.

اقتصاد. امیدبانوان؛‌ بازار نوشت؛ «مهدی صحابی» مدیر اعتبارات بانک مرکزی در مورد وام فرزندآوری و تاکید بانک‌ها درخصوص پرداخت تسهیلات به شکل حضوری گفت: روند تسهیلات ودیعه فزرند سوم به نسبت سال گذشته، روند مثبتی است. 

وی افزود: قانونگذار به صراحت گفته متقاضیان فاقد مسکن می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و از آنجا که بانک‌ها به سامانه شناسایی این اطلاعات دسترسی نداشتند امسال وزارت راه و شهرسازی سامانه را در اختیار شعب بانک‌ها قرار داد تا بانک‌ها از طریق سامانه، احراز داشتن یا فاقد مسکن متقاضیان را چک کنند و سپس فرایند تشکیل پرونده دریافت این تسهیلات را آغاز کنند.

وی درخصوص سامانه‌ای نشدن دریافت این تسهیلات تصریح کرد: سامانه بانک مرکزی در زمینه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری طراحی شده البته سرعت این سامانه کم بود، چون ۵ استعلام از مراجع مختلف باید دریافت کند و ما از نظر سخت‌افزاری نمی‌توانیم موارد بیشتری به آن اضافه کنیم، چراکه امکانات سخت افزاری مشخصی داریم و از زمانی که تسهیلات فرزند را به سامانه تسهیلات ازدواج بانک مرکزی اضافه کردیم سامانه با کندی مواجه شد اگر بخواهیم موضوع دیگری را به این سامانه اضافه کنیم به مشکل خواهیم خورد و این روند مثبت در خصوص تسهیلات ازدواج و فرزند را با کندی مواجه خواهد کرد.

صحابی تاکید کرد: روند ثبت‌نام و پرداخت وام فرزندآوری و فرزند سوم رو به بهبود و افزایش است و امیدواریم تا آخر سال این روند به حد مطلوب برسد در خصوص تسهیلات ودیعه فرزند سوم هم همکاران من در بخش نظارت بانک مرکزی بازرسی های خود را انجام می‌دهند تا روند پرداخت این تسهیلات به روند قابل قبولی برسد.

کدخبر: 15424


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise