سه‌شنبه، 28 شهریور 1402 - 15:01

رئیس پلیس فتا البرز مطرح کرد؛

تبعات منفی وادادگی فرزندان در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا البرز گفت: وادادگی فرزندان در فضای مجازی تبعات جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت که نظارت و دقت نظر خانواده‌ها در این زمینه ضروری است.

سبک زندگی. امید بانوان؛‌ سرهنگ «رسول جلیلیان» اظهار کرد: خانواده‌ها زمان استفاده از فضای مجازی فرزندان خود را مدیریت کنند ضمن اینکه برخی رفتارهای سخت گیرانه با کودکان در خصوص استفاده فضای مجازی نیز نادرست است.

وی اضافه کرد: با شروع بازگشایی مدارس، خانواده‌ها باید زمان استفاده فرزندان خود از اینترنت و فضای مجازی را مدیریت کنند تا سبب آسیب‌های روحی و جسمی به آنها وارد نشود.

جلیلیان گفت: استفاده بی‌رویه فرزندان از فضای مجازی و اینترنت محدود شدن یادگیری و افت تحصیلی را برای آنان در پی دارد ضمن آنکه بروز مشکلات عصبی و کاهش مهارت‌های ارتباطی، خشونت‌های سایبری، قرار گرفتن در معرض آزار، اذیت و اخاذی از مهم‌ترین تهدیدات این فضا برای کودک و نوجوانان محسوب می‌شود.

وی یادآورشد : همراهی صمیمانه والدین با فرزندان خود در فعالیت‌های فضای مجازی از آسیب‌های این فضا پیشگیری کرده و موجب آگاه‌سازی آنان نسبت به خطرات و تهدیدات استفاده بی‌رویه از فضای مجازی است.

جلیلیان افزود: والدین می‌توانند از طریق فضای مجازی و برخی سایت‌های آموزشی نسبت به یادگیری و ارتقای سواد سایبری خود اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا البرز اظهار کرد: امروزه کودکان و نوجوانان زمان زیادی را در روز صرف بازی‌های آنلاین، استفاده از اپلیکیشن‌ها و یا حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و این فعالیت‌ها اغلب به دور از چشم والدین است و در نتیجه نظارتی هم برآنان وجود ندارد.

وی بیان کرد: خانواده‌ها در این شرایط مسئولیت سنگینی بر عهده دارند که مهمترین آن سواد رسانه‌ای در بستر فضای مجازی است که باید روش درست رفتار کردن، همراهی و ارتباط صمیمی با فرزندان خود داشته باشند.

رئیس پلیس فتا البرز یادآور شد: پیام رسان‌های خارجی در آموزش مجازی یکی از تهدیدات حوزه آموزشی است و خانواده‌ها فقط از اپلیکیشن‌های مورد تایید آموزش و پرورش (اپلیکیشن شاد) برای فرزندان خود استفاده کنند.

جلیلیان، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

کدخبر: 15533


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise