پنجشنبه، 30 شهریور 1402 - 09:03

آلمان پیشگام در شهر دوستدار محیط زیست؛ بلیت نامحدود در ازای تحویل گواهی‌نامه

به دنبال برنامه‌های آلمان برای کاهش ترافیک و ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل‌و‌نقلِ دوستدار محیط زیست، در برخی از شهرهای آلمان اجرای طرح جدیدی آغاز شده است که بر اساس آن شهروندانی که گواهینامه رانندگی خود را به نشانه امتناع از رانندگی تحویل دهند، کارت اشتراک نامحدود برای استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی دریافت می‌کنند.

بین.‌الملل.امید بانوان؛‌ در راستای اجرای این طرح، اکنون در «دورتموند» به متقاضیانی که قید رانندگی با خودروهای بنزینی و دیزلی را بزنند و گواهینامه خود را به مرکز خدمات شهری تحویل دهند، بلیت دو ماهه حمل‌و‌نقل شهری و منطقه‌ای داده می‌شود.

این طرح در «لورکوزن» تنها شامل افراد مسنِ بالای ۷۵ سال و در بُن شامل افراد بیش از ۶۰ سال است و مدت بهره‌مندی از آن نیز شش ماه می‌باشد. در «انپه-رور-کرایس» تا کنون ۱۳۰ نفر در این طرح شرکت کرده‌اند و در شهر «لوبک» نیز به دلیل استقبال بالا، دوره بهره‌مندی از بلیت‌های طراحی شده برای این طرح، یکساله تعیین شده است.

ایده اجرای این طرح زمانی در ذهن مقامات محلی آلمان جرقه زد که طرح فروش کارت‌های 49 یورویی ماهانه برای استفاده نامحدود از تمامی وسایل حمل‌و‌نقل عمومی شهری و بین شهری مورد استقبال بی‌نظیر شهروندان قرار گرفت. طرحی که در دوره اجرای خود در تابستان سال 2022 موجب کاهش تولید 1.8 میلیون تن گاز کربن شد.

در راستای اجرای ایده‌های شهر دوستدار محیط زیست، لوکزامبورگ اولین کشوری است که حمل‌و‌نقل عمومی خود را در سال 2020 رایگان کرد. پس از آن مالت، اتریش، قبرس و اسپانیا نیز تخفیف‌های بالایی را برای استفاده مردم در نظر گرفته‌اند. فرانسه نیز  اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد از طرح کارت اشتراک 49 یورویی آلمان الگوبرداری کند.


کدخبر: 15580


یا حسین
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise