پنجشنبه، 30 شهریور 1402 - 11:33

فردا، آخرین مهلت ثبت نام «طرح اختیاری» بیمه درمانی صندوق بازنشستگی کشوری

پیرو نشست تعدادی از روسای کانون های بازنشستگی استان های مختلف کشور با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مهلت ثبت نام در طرح بیمه اختیاری درمان بازنشستگان (جبران هزینه خسارت درمان) تا پایان روز جمعه ۳۱شهریورماه تمدید شد.

جامعه. امید بانوان؛‌ بنا بر اعلام روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، با درخواست رؤسای کانون‌های بازنشستگی برای تمدید مهلت ثبت‌نام طرح اختیاری جبران هزینه خسارت درمان با سرانه ۲۰۵هزار تومان برای هر بیمه شده، این مهلت تا پایان روز جمعه ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

 بازنشستگان و وظیفه بگیران متقاضی استفاده از این طرح بیمهای می توانند تا مهلت تعیین شده به بخش «خدمات بیمه ای» سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه و نسبت به ثبت نام جدید یا اضافه کردن افراد تحت تکفل خود اقدام کنند.

 گفتنی است سرانه بیمه تکمیلی برای هر نفر معادل ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان است درحالیکه بازنشستگان با پرداخت ۲۰۵ هزارتومان می‌توانند از خدمات بیشتری که تحت پوشش طرح اختیاری ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند. به عبارتی بیمه اختیاری موجب حذف بیمه اکمل خواهد شد.

خدمات گران قیمت درمانی نظیر بستری‌های طولانی مدت یا اعمال جراحی پرهزینه و داروهای بیماران خاص در سال جاری در هر دو قرارداد اختیاری و طرح جاری بیمه درمان بدون سقف شده است. همچنین حذف محدودیت سقف پرداخت از کلیه خدمات بستری و اعمال جراحی، حذف محدودیت سقف پرداخت برای تأمین داروی بیماران خاص و حذف محدودیت سقف در برخی خدمات تشخیصی گران‌قیمت (مثل اندوسکوپی و کلونوسکوپی و..)، در هردو طرح اصلی و اختیاری ارائه شده است. 

علاوه بر این برای نخستین بار، پرداخت هزینه خسارت درمان مربوط به خدمات دندانپزشکی و داروی بیماران غیرخاص نیز در طرح جدید اختیاری پیش‌بینی شده  و افزایش چهاربرابری سقف تعهد ویزیت از گروه خدمات اصلی مورد نیاز جامعه بازنشستگان و افزایش سقف تعهدات عینک، عصا، واکر و ویلچر و سمعک، از دیگر ویژگی‌های این طرح است.

روی نشانی ثبت نام در طرح پرداخت هزینه خسارت درمان (اختیاری) کلیک کنید 


کدخبر: 15583


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise