پنجشنبه، 30 شهریور 1402 - 12:26

آغاز بهار معرفت 48 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در استان البرز

جشن شکوفه‌های استان البرز ویژه دانش‌آموزان کلاس اولی با شعار همه با هم #یکصدا_ایران با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز برگزار شد.

 البرز. امید بانوان؛ «علی حجرگشت»، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز در حاشیه مراسم شکوفه‌های نبوی که روز بیست و نهم شهریور برگزار شد، گفت: نوگلان کلاس اولی امروز اولین تجربه حضور در مدرسه را خواهند داشت. امید است سال تحصیلی پیش رو سالی سرشار از خیر و برکت برای همه دانش‌آموزان همراه با فتح قله‌های موفقیت برای نظام آموزشی باشد.

 وی با بیان اینکه امسال حدود 48 هزار دانش‌آموز کلاس اولی وارد مدرسه شدند که سفارش لباس، ثبت‌نام سرویس و تهیه کتاب‌های درسی آنها در تابستان انجام شد، افزود: امروز دانش‌آموزان کلاس اولی با معلمان خود آشنا می‌شوند و معلمان و مدیران مدارس درباره ابتکارات، خلاقیت‌ها و مقررات مدرسه با والدین و دانش‌آموزان صحبت می‌کنند.

 او در ادامه اظهار کرد: تمام تلاشی که والدین در خانه انجام می‌دهند و ما به‌عنوان متولی تعلیم و تربیت در مدرسه انجام می‌دهیم، باید در راستای نیل به یک هدف و در چارچوب یک سیاست باشد؛ زیرا اگر فعالیت‌ها و نوع تربیت والدین با خط‌مشی آموزش‌وپرورش همسو نباشد، به هیچ هدفی نمی‌رسیم.

 وی تصریح کرد: هر مدرسه‌ای ضوابط و مقررات خاص خود را دارد؛ بنابراین دانش‌آموزان باید بر اساس قوانین مدرسه عمل کنند و لازم است والدین و کارکنان مدرسه قوانین و مقررات مدرسه و جامعه را از کلاس اول به دانش‌آموزان یاد دهند.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان البرز با بیان اینکه اولیا و انجمن اولیا رکن بزرگی در آموزش‌وپرورش هستند، گفت: یکی از نکات مهم ارتباط والدین با مدرسه است و مدیر مدرسه باید از این ظرفیت بزرگ و همکاری و تعاملی که برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با اولیا به وجود می‌آید، به بهترین شکل ممکن بهره ببرد.

  «علی حجرگشت» در پایان در خصوص دغدغه و اضطراب والدین گفت: والدین دغدغه زیادی برای فرزندان خود دارند؛ اما دغدغه آموزش‌وپرورش کمتر از والدین نیست. باید به آموزش‌وپرورش، مدیران و معلمان اعتماد کرد تا آنچه که در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان قرار است انجام شود، به‌خوبی محقق شود.

 گفتنی است با توجه به میلاد فرخنده حضرت رسول (ص) امسال جشن شکوفه‌ها، «جشن شکوفه‌های نبوی» نام گرفت تا پیام‌آور محبت پیامبر مهربانی برای نو دانش‌آموزان باشد.

 

 

کدخبر: 15584


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise