جمعه، 31 شهریور 1402 - 22:23

گذرنامه‌های زیارتی 5 سال اعتبار دارند

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا از اعتبار گذرنامه‌های زیارتی به مدت پنج سال خبر داد.

حج و زیارت. امید بانوان؛‌ سردار «علی ذوالقدر» در خصوص امکان سفر به عتبات عالیات با گذرنامه زیارتی گفت: امسال برای اولین بار در کشور گذرنامه زیارتی صادر و با توافق با مقامات عراقی، مجوز این گذرنامه برای سفر به عتبات عالیات صادر شد.

وی از صدور بیش از 920 هزار جلد گذرنامه زیارتی از اول محرم تا اربعین خبر داد و گفت: این گذرنامه از اول محرم امسال به صورت انبوه صادر شد و در اختیار زائران قرار گرفت و زائران زیادی با این گذرنامه در ایام اربعین به زیارت رفتند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اعتبار این گذرنامه را پنج ساله اعلام و بیان کرد : نگاه ما برای طراحی این نوع گذرنامه این بود که در طول سال از این گذرنامه برای سفر زیارتی به عراق استفاده شود. حتی پیش‌بینی کردیم  که این گذرنامه در سایر سفرهای زیارتی مانند سفر به سوریه و عربستان نیز قابل استفاده باشد.

وی با بیان اینکه این گذرنامه در 12 صفحه طراحی شده است، گفت: به جز صفحات اول و دوم که دارای مشخصات فرد با عکس است، صفحات 3 تا 12، با تصاویری از خانه خدا و حرم ائمه معصومین طراحی شده است.

وی گفت: در توافق اولیه با کشور عراق مقرر شد این گذرنامه در ایام محرم و صفر مورد استفاده قرار گیرد؛ اما زائران برای سفر به عتبات عالیات همچنان می‌توانند از این گذرنامه استفاده کنند.

سردار ذوالقدر در پایان اعلام کرد گرچه صدور این نوع گذرنامه به دلیل ازدحام جمعیت در ایام اربعین انجام شد؛ اما اکنون نیز این امکان درخواست صدور این نوع گذرنامه و بهره‌مندی از مزایای آن وجود دارد.

کدخبر: 15618


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise