دوشنبه، 03 مهر 1402 - 12:29

اعلام زمان حضور دانش‌آموزان در مدارس

کاظمی، رئیس ستاد بازگشایی مدارس ضمن بیان ساعات شروع کلاس درس در مقاطع مختلف تحصیلی به تشریح ویژه برنامه مدرسه به عنوان «بوم» پرداخت.

آموزش و پرورش. امید بانوان؛‌ «محمدمهدی کاظمی» ضمن تشریح زمان آغاز و میزان ساعت آموزش دانش‌آموزان در کلاس گفت: آغاز فرایند آموزش و زمان آغاز کلاس درس در مقطع ابتدایی ساعت ۸ صبح و در دوره متوسطه اول و دوم ۷:۳۰ صبح است.

وی ادامه داد: البته مدارس برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و تندرستی صبحگاهی برنامه‌ریزی می‌کنند و معمولاً ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت زودتر وارد این فرایند می‌شوند؛ اما دانش‌آموزان رأس ساعت مقرر آموزش خود را آغاز می‌کنند.

وی درباره میزان زنگ تفریح و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها نیز یادآور شد: ساعت شروع و پایان کلاس‌ها دقیقاً بر اساس زمان برنامه درسی ملی تعیین می‌شود که در هر دوره متفاوت است.

 معاون وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در دوره متوسطه هنرستان‌ها هزار و 480 ساعت، دوره متوسطه اول هزار و 110 ساعت، دوره ابتدایی 925 ساعت و دوره متوسطه دوم نظری هزار و 295 ساعت آموزش دارند که لازم است این ساعات رعایت شود.

کاظمی بیان کرد: این طرح به‌عنوان ویژه برنامه مدرسه «بوم» نامیده می‌شود که در اختیار مدیر مدرسه قرار گرفته و با توجه به مقتضیات منطقه‌ای و مدرسه‌ای برنامه‌های مختلفی را با رویکرد مهارت‌آموزی اجرا می‌کند.

گفتنی است «بوم» یا برنامه ویژه مدرسه به این معناست که مدریت، شورا و معلمین مدرسه اجازه دارند که بخشی از زمان تعیین شده برای آموزش رسمی مدرسه را با توجه به صلاحدید خود، به آموزشی جدا از آموزش رسمی اختصاص دهند.

 

کدخبر: 15683


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise