دوشنبه، 03 مهر 1402 - 20:35

رئیس پلیس فتا استان:

نماد الکترونیکی مرجع مطمئن درخریدهای مجازی

رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به برخی کلاهبرداری‌ها از طریق خریدهای اینترنتی، گفت: کاربران فروشگاه‌های اینترنتی با نماد اعتماد الکترونیکی خرید کنند تا در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

البرز. امید بانوان؛ سرهنگ «رسول جلیلیان» اظهار کرد: مجرمان سایبری با جعل «نماد اعتماد الکترونیکی» و راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که  کاربران باید قبل از خرید، از اصالت نماد اعتماد الکترونیکی اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌های اینترنتی در فضای مجازی چنانچه دارای وب سایت معتبر و نماد اعتماد الکترونیکی نباشند قابل اعتماد نیستند، افزود:  اکنون شاهد تبلیغات گسترده از خریدهای اینترنتی  در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستیم که با وعده تخفیف ویژه و ارزان به دنبال طعمه می‌گردند؛ کاربران باید از فروشگاه‌هایی خرید کنند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند.

سرهنگ جلیلیان گفت: در این فضا تبلیغات غیرواقعی نیز وجود دارد که در برخی از آنها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست و کاربران با دقت کافی باید اصالت کالا را مد نظر قرار دهند.

رئیس پلیس فتا البرز یادآورشد: کاربران قبل از احراز هویت فروشنده، از پرداخت وجه و بیعانه خودداری کرده و به آگهی‌هایی که قیمت وسوسه انگیز دارند توجهی نکنند و از سرویس‌های تضمین خرید استفاده نمایند؛ زیرا این سرویس‌ها پس از تأیید دریافت کالا توسط خریدار، وجه کالا را به فروشنده تحویل می‌دهند.

این مقام انتظامی افزود: کاربران خریدهای خود را به صورت پرداخت در محل سفارش و از پرداخت بیعانه خودداری کنند و در هنگام خریدهای اینترنتی مراقب لینک‌های جعلی ارسال شده توسط کلاهبرداران باشند و به هیچ عنوان روی آنها کلیک نکنند.

سرهنگ جلیلیان  در پایان تأکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

کدخبر: 15698


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise