شنبه، 08 مهر 1402 - 14:49

ضرورت آموزش خودمراقبتی در سطح مدارس

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری البرز گفت: یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهیم خود مراقبتی عاطفی، فردی و سلامتی است که می‌بایست در سطح مدارس پیاده‌سازی شود تا افراد از نظر فردی، جسمی، ذهنی و عاطفی نحوه خودمراقبتی را فراگیرند.

البرز. امید بانوان؛‌ «کاوه حدادپور» در افتتاحیه همایش ملی سلامت و خودمراقبتی در گروه‌های آسیب‌پذیر که با حضور دکتر «حسین کلانتری خلیل آباد» دبیر هیئت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، حجت الاسلام «امیر ابراهیم زاده» مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، دکتر «مهرداد قهرمانی» مدیرکل تحول اداری استانداری البرز، جمع کثیری از استادان، کارکنان و دانشجویان در دانشکده علوم پزشکی واحد کرج برگزار شد، گفت: مهمترین منفعتی که از جنگ تحمیلی و با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی داشته‌ایم این است که به استقلال فکری و خودباوری علمی رسیده‌ایم و اثرات آن را در همه حوزه‌ها و حوزه سلامت مشاهده می‌کنیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری البرز با مقایسه وضعیت حوزه سلامت در قبل و بعد از انقلاب گفت: اکنون بالای 140هزار پزشک در حوزه‌های مختلف سلامت مشغول به فعالیت هستند که این مهم در سطح خاورمیانه و بسیاری از کشورها سرآمد است.

وی گفت: در حوزه دارویی در قبل انقلاب 25% تولید داشتیم که اکنون به برکت انقلاب اسلامی تولید دارو به بالای 95% رسیده است و در سایر حوزه‌های پزشکی نیز اینگونه پیشرفت داشته‌ایم.

حدادپور تصریح کرد: اکنون بسیاری از بیماری‌ها را ریشه‌کن کرده‌ایم و این نتیجه خودباوری علمی در عرصه پزشکی و سلامت است.

وی با اشاره به موضوع همایش گفت: در حوزه‌های خود مراقبتی بخش‌های مختلفی وجود داد و یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهیم خودمراقبتی عاطفی، فردی و سلامتی است که نتایج اینگونه همایش‌ها در جامعه بسیار ثمربخش است و می‌بایست در سطح مدارس پیاده‌سازی شود تا افراد از نظر فردی، جسمی، ذهنی و عاطفی نحوه خودمراقبتی را فراگیرند. 

لازم به ذکر است بیش از 200 مقاله تخصصی به دبیرخانه این همایش ارسال و پس از داوری بالغ بر ۱۰۰ مقاله به عنوان مقاله مناسب جهت انتشار در مجموعه مقالات الکترونیکی انتخاب و همچنین از بین مقالات پذیرفته شده تعداد ۳۰ عنوان  مقاله برتر توسط داوران جهت ارائه در پنل های تخصصی برگزیده شد.

کدخبر: 15809


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise