یکشنبه، 09 مهر 1402 - 16:19

اگر رسانه‌ها پررنگ عمل کنند زنان در منجلاب مدهای آسیب‌زا گرفتار نمی‌شوند

معاون بین‌الملل بنیاد «گوهرشاد» و دبیر کمیته علمی «نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید» با اشاره به آسیب‌های ناشی از روی‌آوری زنان به سمت مد و فشن گفت: در مد و فشن و زیبایی‌های ظاهری و عمل‌های جراحی زیبایی، اگر نقش رسانه‌ها پررنگ نباشد به هیج عنوان زنان ما در منجلاب مدهای ضررزننده قرار نمی‌گیرند.

جامعه. امید بانوان؛‌ ایرنا نوشت؛ «زهرا اوسطی» بیان کرد: در جوامع امروز خیلی وقت‌ها خشونت زنان علیه مردان و زنان علیه خودشان را داریم؛ به عنوان نمونه مدلی و فشنی که زنان به دنبال آن هستند، بسیار آسیب‌زننده است. این قبیل کارها انسان را از انسانیت خود دور کرده و شخصیت او را تنزل می‌دهد.

وی تأکید کرد: از حیث رسانه‌ای، این گونه خشونت‌ها آنقدر ساده‌انگاری شده که افراد تصور می‌کنند اگر چنین اتفاقی نیفتد و دنبال مد و فشن نروند از جامعه عقب هستند.

دبیر کمیته علمی نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید گفت: در این جشنواره به دنبال آن هستیم که رسانه‌ها را به سمت زندگی‌های طبیعی و سالم ببریم که هدایتگر مسائل استاندارد اسلامی و فطری باشند که اگر بعد اسلامی مساله هم پررنگ نباشد مسائل فطری آن بیان و زیان‌ها و آسیب‌های ناشی از چنین رویه‌هایی را گوشزد کنیم.

اوسطی گفت: رسانه‌ها در جوامع امروزی بیشترین نقش را در جهت‌دهی به افراد، حکومت‌ها و دولت‌ها دارند و به آنها خط‌دهی می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین مسیرها برای تحقق مدل تفکر دموکراسی و تفکر غربی در قالب رسانه‌ها برای تمامی جوامع از سیاستمداران تا افراد عادی غالب می‌شود و این تفکر و سیاست به نحوی ابلاغ می‌شود که گویی بخشی از زندگی آنها می‌شود.

این فعال مسائل زنان گفت: لذا جشنواره خورشید به دنبال آن است که در این زمینه‌ها روشنگری و نقش رسانه‌ها در تحقق اهداف پیش رو تبیین شود.

وی تصریح کرد: عدالت اجتماعی مد نظر ما به عنوان یکی از محورهای اصلی جشنواره این بود که اگر فقر و بیسوادی قرار است به نحو سالم ریشه‌کن شود باید از طریق رسانه‌ها به شکل صحیح پیگیری شود. در مورد زنان هم مسائل مبتلا به آنان باید از روش‌های درست خود مورد مطالبه و تحقق قرار گیرد.

نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای خورشید شنبه شب طی مراسمی با معرفی برگزیدگان ایرانی و غیرایرانی و حضور انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی، زنان اهل رسانه بیش از ۴۰ کشور جهان و جمعی از مسئولین در شهر مشهد به کار خود پایان داد.

کدخبر: 15842


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise