دوشنبه، 10 مهر 1402 - 17:51

۴۶ مددجوی ندامتگاه زنان استان تهران در هفته وحدت آزاد شدند

همزمان با میلاد با حضرت محمد (ص) پیامبر مهربانی و رئیس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) ۴۶ نفر از زندانیان ندامتگاه زنان استان تهران آزاد شدند.

شهربانو . امید بانوان؛‌ به نقل از اداره‌کل زندان‌های استان تهران، پویش مشترک مرکز مراقبت بعد از خروج و شهرداری منطقه پنج تهران روز دوشنبه با پرداخت ۸۰ میلیارد ریال، زمینه آزادی ۴۶ نفر از زندانیان زن ندامتگاه زنان را فراهم کرد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های استان تهران در این آئین بیان کرد: این پویش با هدف دستگیری زندانیان معسر از پرداخت جرایم غیرعمد بوده است و مبالغ پرداخت شده را خانواده زندانیان، مرکز مراقبت بعد از خروج و خیران پرداخت کردند.

«اسماعیل جمیاری» ادامه داد: ارائه گواهینامه‌های آموزشی، ارائه خدمات درمانی و بهداشتی، فعالیت انجمن‌های حمایت از خانواده‌های زندانیان، مرکز حمایت‌های پس از خروج برای رصد زندانیان، ستاد دیه، آموزش‌های دینی و فرهنگی بخشی از خدمات ارائه شده برای این افراد است.

معاون اداره کل زندان‌های استان تهران افزود: در منطقه پنج، پویش آزادی مادران زندانی چندسالی است که اجرا می‌شود و امسال نیز این اقدام با جمع‌آوری مبلغی حدود هشت میلیارد تومان به همت ستاد دیه، خیرین، پویش آزادی زنان زندانی، بدهی ۴۶ نفر از مادران بدهکار تسویه شد.

شهردار منطقه پنج تهران نیز ضمن قدردانی از مجموعه قوه قضاییه و افرادی که زمینه این برنامه را فراهم کردند، گفت: عمده این کار بر عهده خیران است که خداپسندانه از مال خود گذشته‌اند.

«احسان شریفی» ادامه داد: خانواده یکی از موضوعات مهم شهری است و بودن مادر در خانواده از آسیب‌های دیگر جلوگیری خواهد کرد و مدیریت شهری در این زمینه یاری‌رسان خواهد بود.

پویش آزادسازی زنان زندانی برای پنجمین دوره با همکاری شهردای منطقه پنج برگزار شد.

کدخبر: 15876


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise