دوشنبه، 17 مهر 1402 - 13:45

لزوم الگوبرداری استان‌های کشور از روش امحای شیرآبه در مرکز حلقه دره

مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن بازدید از سایت مرکز دفن زباله نحوه امحای شیرآبه‌ها به روش MRF مطلوب و قابل قبول خواند و گفت: بهتر است دیگر استان‌ها برای از بین بردن شیرآبه‌های خود از این روش الگو برداری کنند.

کرج . امید بانوان؛‌ مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کل کشور، رئیس گروه محیط زیست و پسماند شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و کارشناس مسئول طرح‌های محیط زیست شهری و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از سایت حلقه دره بازدید کردند.

«مسعود احمدی» مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در حاشیه این بازدید با تأکید بر اینکه مسائل حوزه محیط زیستی همواره نیازمند تلاش و ایده‌پردازی بیشتر است، بیان کرد: طی بازدید صورت گرفته به نظر می‌رسد کنترل و امحای شیرآبه‌ها دراین مرکز به خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حجم بالای شیرآبه در این مرکز به روش نوین از بین می‌رود، گفت: بنا بر اعلام مسئولان امر بیش از 80درصد شیرآبه‌های تولیدی  ظرف 30 سال گذشته امحا شده است.

احمدی یادآور شد: امحای اصولی و درست این شیرآبه‌ها به روش MRF موجب شده تا بوی نامطبوع مرکز تا حدود زیادی از بین برود؛ این روش امحا می‌تواند به الگویی برای دیگر استان‌ها تبدیل شود.

احمدی در ادامه به دیگر بخش‌های فعالیت حلقه‌دره اشاره و بیان کرد: به نظر می‌رسد رفع برخی از چالش‌های موجود نیازمند حمایت و همراهی مسئولان بالادستی باشد.

 مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: سعی داریم اعتبار لازم برای پروژه‌های دارای اولویت حلقه‌دره در نظر بگیریم.

شایان ذکر با عملی شدن این وعده پس از 20 سال سازمان مدیریت پسماند کرج از اعتبارات ملی برای مدیریت بهینه مرکز دفن زباله بهره‌مند خواهد شد.

کدخبر: 15949


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise