پنجشنبه، 20 مهر 1402 - 10:06

مؤسسه کهریزک صاحب جایگاه مشورتی در سازمان ملل شد

مدیرآسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز اعلام کرد: شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد پس از بررسی‌های لازم، گواهی جایگاه مشورتی خود را برای افزایش تعامل بین‌المللی به مؤسسه خیریه کهریزک مستقر در استان‌های تهران و البرز اعطا کرد.

البرز. امید بانوان؛ «افشین وجدانی روشن» افزود: به دنبال پیشنهاد تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان ملل، شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، تصمیم به اعطای مرتبه مشورتی ویژه (Special Consultative Status) به مؤسسه خیریه کهریزک گرفت.

وی بیان کرد: این شورا معروف به اکوسوک (ECOSOC) یکی از پنج رکن اصلی سازمان ملل متحد است که فصل دهم منشور این سازمان به آن اختصاص دارد که با اعطای مقام مشورتی به تشکل‌های مردم نهاد واجد شرایط مشخص شده، زمینه فعالیت این تشکل ها را در کمیسیون‌ها و انجمن‌های شورا فراهم می‌کند.

مدیرآسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز یاد آورشد: همکاری با سازمان های هم سو در دیگر کشورها از مهمترین اهداف مشارکت در اکوسوک است د و این اعتبار را ایجاد می کند تا در سیاستگذاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مرتبط با فعالیت کهریزک، این مؤسسه صاحب‌نظر باشد.

وی تأکید کرد: داشتن مقام مخصوص مشورتی شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، همچنین این فرصت را در اختیار کهریزک قرار می‌دهد که از تجارب سازمان های مردم نهاد مشابه در سطح بین‌المللی استفاده و در نشست‌های مشورتی این سازمان‌ها در سازمان ملل شرکت کند.

 

کدخبر: 16030


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise