پنجشنبه، 20 مهر 1402 - 12:53

رئیس هلال‌احمر:

حضور مؤثر بانوان امدادگر همپای مردان در حوادث و بحران‌ها

رئیس جمعیت هلال احمر در جمع بانوان امدادگر شرکت‌کننده در دوره توان‌افزایی و جست‌وجو و نجات در سیلاب از برنامه‌ریزی برای حضور بیشتر و مؤثرتر بانوان در حوادث خبر داد.

جامعه. امید بانوان؛‌ «پیر حسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر در جمع بانوان امدادگر و نجاتگر شرکت کننده در دوره توان‌افزایی و زندگی در شرایط سخت و جست‌وجو و نجات در سیلاب گفت: هدف از برگزاری دوره‌های توان‌افزایی، سپردن سکان خدمات‌رسانی در حوادث به بانوان، همپای امدادگران مرد این جمعیت است.

 وی در ادامه بیان کرد: برنامه‌ریزی ما این است که هم بانوان و هم آقایان برای کاهش آلام بشری و نجات بشریت در حوادث حضور داشته باشند.

 رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مواقع بروز حوادث مثل سیل، زلزله، حوادث جاده‌ای و.... بهتر است بانوان به زنان و کودکان آسیب‌دیده خدمت‌رسانی کنند.

 رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: بانوان توانا در این دوره‌های جست و جو و نجات در سیلاب هلال احمر فنون و مهارت‌هایی را یاد می‌گیرند تا در مواقع بروز حوادث از این مهارت برای نجات جان انسان‌ها استفاده کنند.

 کولیوند گفت: این دوره‌ها باید هر چه بیشتر گسترش یابد تا بر مهارت بانوان توانای هلال احمر بیش از پیش افزوده شود.

 گفتنی است؛ این دوره تخصصی توان افزایی ویژه ۸۸ امدادگر و نیروی عملیاتی این جمعیت از ۱۵ شعبه در حوزه جست‌وجو و نجات در سیلاب همزمان با آغاز فصل بارش‌ها و افزایش احتمال وقوع سیلاب‌ها در کشور برگزار شده است.

 دوره توان افزایی و بازآموزی تیم‌های عملیاتی آقایان استان تهران از ۵ مهرماه به مدت ۳ روز در «فشافویه» برگزار و دوره‌های بانوان از روز ۱۸ مهر ماه آغاز شد.

 در این دوره‌ها امدادگران و تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر آموزش‌های عملی از جمله کار با دستگاه GPS، جهت‌یابی و نقطه‌یابی، تمرین عملیاتی سناریوی حادثه، جست‌وجو و نجات در محیط‌های آبی، رودخانه و سیلاب، نحوه کار با قایق‌های موتوری و تجهیزات کاربردی نجات در آب و شیوه‌های حمل غریق را تمرین می‌کنند.

کدخبر: 16041


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise