سه‌شنبه، 25 مهر 1402 - 19:54

اعلام آمادگی آبفای البرز و شهرداری کرج برای ساخت پکیج‌های تصفیه فاضلاب محلی

مدیرعامل آبفای البرز و شهرداری کرج طی نشستی آمادگی خود را برای ساخت تأسیسات و تجهیزات (پکیج‌های) تصفیه فاضلاب شهری محلی اعلام کردند.

 «حمیدرضا نامداری» مدیرعامل آبفای البرز در این باره گفت: محدودیت در منابع تأمین آب شرب در کنار افزایش نرخ مهاجرپذیری در البرز و به‌تبع آن بالارفتن نیازهای آبی، شرایط را به‌گونه‌ای رقم زده که تأمین آب فضای سبز شهرداری بایستی از شبکه آب شرب شهری جدا شده و به گزینه‌های دیگری همچون بازچرخانی آب و استفاده از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب شهری، توجه کرد.

 وی افزود: بر همین اساس آبفای البرز آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن فاضلاب خام مناطق و محلات مختلف کرج به شهرداری و در همین راستا اجرای خطوط جمع‌آوری و انتقال فاضلاب موردنیاز هم اعلام کرده و شهرداری هم به‌موازات این تصمیم و اقدام آبفا، نسبت به ساخت پکیج‌های تصفیه فاضلاب اقدام نماید تا بتوان ضمن سالم‌سازی محیط‌زیست شهری، از پساب حاصله برای آبیاری فضای سبز استفاده نمود.

«مهرداد کیانی» شهردار کرج هم ضمن اعلام آمادگی شهرداری برای اجرایی‌کردن این موضوع گفت: شهرداری کرج برای رفاه حال مردم آمادگی خود را برای اجرای طرح‌های مشترک این چنینی با آبفا اعلام داشته و در دیگر موارد همچون صدور مجوز لازم برای کاربری‌های مختلف و ایجاد تأسیسات آبرسانی و فاضلاب در اراضی و املاک آبفا، احداث معابر موردنیاز و... نیز آماده تعامل بین سازمانی هستیم.

گفتنی است طی سال‌های گذشته سه مورد از این‌گونه پکیج‌‌های محلی تصفیه‌خانه فاضلاب در مهرویلا، حصارک و دولت‌آباد با مشارکت آبفا و شهرداری کرج ساخته شده و در حال بهره‌برداری بوده ویک پکیج هم در خط 4 حصار در حال ساخت است.

کدخبر: 16132


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise