سه‌شنبه، 25 مهر 1402 - 23:39

در آستانه ثبت‌نام نهایی نامزدها؛

فرماندار شهرستان کرج جزئیات انتخابات را تشریح کرد

با شروع رسمی کارزار انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اولین نشست خبری فرماندار ویژه شهرستان کرج «یحیی رمضانی» با محور انتخابات روز سه‌شنبه 25 مهرماه در سالن غدیر فرمانداری کرج برگزار شد.

کرج. امید بانوان؛ «یحیی رمضانی» فرماندار ویژه شهرستان کرج جهاد تببین را شرط مهمی در حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی دانست و خبرنگاران را بازوان توانمند دولت در ایجاد شور سیاسی و افزایش مشارکت در انتخابات دانست.

 وی ضمن تأکید بر ارائه صادقانه عملکرد دولت سیزدهم در جهاد تبیین گفت: هر چه مردم از دستاوردهای دولت و پیشرفت کشور آگاه‌تر شوند به‌تبع حضور پرشورتری در انتخابات پیش رو دارند؛ لذا تلاش شده با افتتاح پروژه‌های نیمه تمام در سطح استان و شهرستان کرج  برآیند رضایت جامعه را افزایش داد که امید است اصحاب رسانه نیز در اطلاع‌رسانی و افزایش این شور و نشاط سیاسی مثل همیشه یاریگر ما باشند.

 به گفته رمضانی با ایجاد قرارگاه‌های اجتماعی، مسکن، اشتغال و محرومیت‌زدایی در شهرستان کرج تحت هدایت و مدیریت استاندار البرز، امسال شاهد رشد اعتبارات دولتی دستگاه‌های خدمات‌رسان بوده و عملیات عمرانی  پروژه‌های نیمه‌تمام تا دهه فجر امسال به طور صددرصد اجرا خواهد شد.

 معاون استاندار البرز در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه شهرستان کرج در مانور سیاسی پیش‌ ثبت‌نام انتخابات توانست حائز رتبه یک کشوری شود، به آنالیز شرکت‌کنندگان از نظر سنی، تحصیلی و جنسیت پرداخت و گفت: تا کنون یک هزار و 193 نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که نشانگر میزان استقبال 597 درصدی است.

 به گفته رمضانی، از این تعداد 955 نفر مرد و 239 نفر زن هستند که 192 نفر از شرکت‌کنندگان نیز ایثارگر می‌باشند. همچنین 8 نفر نیز از مشمولین ماده 32  هستند.( افرادی که طبق قانون می‌بایست از مسئولیت فعلی خود استعفا دهند تا حق شرکت در پیش‌ثبت نام را بدست آورند)  

 فرماندار ویژه شهرستان کرج گروه سنی شرکت‌کنندگان در پیش ثبت‌نام انتخابات را از 30 سال تا بالای 70 سال و تنوع مدرک تحصیلی آنان را از فوق دیپلم تا دکتری و تحصیلات حوزوی اعلام کرد.

 وی با بیان این مهم که از 27 مهرماه تا سوم آبانماه ثبت‌نام نهایی این افراد در سامانه جامع انتخابات وزارت کشور انجام می‌شود، تأکید کرد: به هیچ عنوان امکان ثبت‌نام حضوری در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های کشور وجود ندارد و همه ثبت‌نام شدگان اولیه برای تکمیل فرایند ثبت‌نام باید به صورت الکترونیکی این روند را سپری کنند.

 وی بیان کرد: بر اساس انتخابات قبلی، در شهرستان کرج 742 صندوق اخذ رأی در شهرستان کرج و مسیر کرج- کندوان- آسارا توزیع می‌شود و 558 شعب اخذ رأی نیز در سطح شهرستان کرج پیش‌بینی شده که از این تعداد 11 واحد سیار برای مناطق صعب‌العبور دایر می‌شود.

 به گفته فرماندار ویژه شهرستان کرج، طبق برنامه زمان‌بندی شده بر اساس قانون، برای ترکیب هیئت اجرایی از 40 نفر واجدین شرایط، هیئت نظارت 30 نفر را معرفی کرد که پس از رأی‌گیری 8 معتمد اصلی و 5 نفر به عنوان علی‌البدل انتخاب و معرفی شدند. این 8 نفر معتمد به اضافه فرماندار شهرستان کرج، یک حقوق‌دان که از سوی رئیس کل دادگستری استان معرفی شد و نماینده تام‌الاختیار ثبت احوال هیئت اجرایی را تشکیل داده است.

 وی با بیان اینکه به محض اعلام ثبت‌نام شدگان نهایی این هیئت اجرایی کار بررسی استعلام‌های 5 گانه این عزیزان را آغاز خواهد کرد، گفت: مراکز 5 گانه‌ای که استعلام کاندیداها را اعلام می‌کنند شامل قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، فراجا، سازمان اطلاعات سپاه و ثبت احوال هستند.

 فرماندار شهرستان کرج با بیان اینکه زمان تبلیغات نامزدهای نهایی انتخابات طبق برنامه زمان‌بندی شده انتخابات کشور، به مدت یک هفته از سوم اسفندماه تا نهم اسفندماه است، قاطعانه اعلام کرد: هرگونه فعالیت زودهنگام انتخاباتی رصد و با متخلفان طبق قانون انتخابات برخورد خواهد شد.


کدخبر: 16136

خبرنگار: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise