شنبه، 29 مهر 1402 - 15:54

باهدف افزایش نشاط اجتماعی و ارتقای سلامت جامعه؛

همایش پیاده‌روی خانوادگی به همت بیمارستان رجایی کرج برگزار شد

به همت واحد ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی بیمارستان شهید رجایی کرج همایش پیاده‌روی و ورزش همگانی صبح جمعه -28 مهرماه - در پارک ابن‌سینا منطقه حیدرآباد کرج برگزار شد.

کرج. امید بانوان؛ هم‌زمان با هفته سلامت بانوان به همت بیمارستان رجایی کرج و همکاری شهرداری منطقه 6 همایش پیاده‌روی خانوادگی صبح جمعه ۲۸ مهرماه با حضور رئیس و جمعی از پرسنل این بیمارستان باهدف ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری‌ها با تغییر در سبک زندگی برپا شد.

 

 دکتر «علیرضا دهقان نیری» رئیس بیمارستان شهید رجایی کرج با بیان این مهم که سرانه ورزش به‌ویژه در میان بانوان کشور بسیار پایین است، گفت: متأسفانه یکی از ریشه‌های اصلی بیماری به‌ویژه بیماری‌های قلب و عروقی کاهش فعالیت بدنی در زندگی مدرن امروزی و کمبود سرانه ورزشی است.

 

 وی ضمن تأکید بر اصل مهم «پیشگیری بهتر از درمان است»، بیان کرد: بیمارستان رجایی با رویکردی جدید تلاش دارد اجرای غربالگری بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی را علاوه بر بیمارستان به‌صورت میدانی در مناطق مختلف شهر انجام دهد که در گام اول با برگزاری همایش‌هایی از این دست و اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان بر اساس قرعه‌کشی تلاش دارد ورزش و نرمش صبحگاهی را بخش دلپذیر، رقابت‌پذیر و جدایی‌ناپذیر سبک زندگی روزانه افراد قرار دهد.

 

 دکتر دهقان نیری در ادامه تصریح کرد: ورزش به‌ویژه ورزش همگانی علاوه بر تقویت سطح فعالیت‌های جسمی واضحی که روی بدن دارد و همه از آن آگاهیم؛ در تقویت ارتباطات مؤثر، کاهش سطح استرس، افزایش نشاط اجتماعی و از همه مهم‌تر جلوگیری از بسیاری از امراض و بیماری‌ها نقش ارزنده‌ای دارد.

 

 وی افزود: سه چهار ماهی است که مرکز غربالگری قلب و عروق بیمارستان شهید رجایی راه‌اندازی شده و به لطف خدا مورد اقبال عمومی نیز قرار گرفته و مردم با شناخت این مرکز برای غربالگری فاکتورهای خطر و پیشگیری از بیماری‌ها به ما مراجعه می‌کنند؛ با توجه به استقبال خوب مردم از این اقدام این مرکز بنا دارد به طور میدانی نیز وارد عرصه شود و در این راستا برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای تغییر سبک زندگی شهروندان تدوین شده که طبق زمان‌بندی اطلاع‌رسانی و اجرایی خواهد شد.

 

رئیس بیمارستان رجایی ادامه داد: یکی از کارهای میدانی که قرار است انجام شود، همین ترویج فعالیت‌های بدنی و ورزشی در قالب همایش‌های ساده پیاده‌روی، نرمش صبحگاهی و ورزش‌های همگانی است؛ البته برنامه‌های دیگری نیز پیش‌بینی شده از جمله آموزش و ترویج تغذیه سالم، دوری از دخانیات، دوری از چاقی، غربالگری فشارخون و... که قطعاً بین مردم خواهیم آمد و به‌صورت چهره‌به‌چهره سبک زندگی سالم را به شهروندان آموزش می‌دهیم تا فاکتورهای خطرآفرین در زمینه بیماری‌های قلب و عروق را کاهش داده و با افزایش آگاهی شهروندان دست در دست هم سلامت و نشاط بیشتری را برای جامعه به ارمغان بیاوریم.

 

 دهقان نیری مهم‌ترین بخش ارتقای سلامت جامعه را پیشگیری از بیماری با رعایت اصولی ساده دانست و بیان کرد: قطعاً هزینه پیشگیری و غربالگری بسیار کمتر از هزینه هنگفت درمان برای بیماران و دولت است؛ لذا تصمیم داریم در این برنامه‌ها علاوه بر حضور در میان اقشار مختلف و انجام یک سری تست‌های سادهٔ غربالگری، به آموزش افراد در قالب بروشورهای اطلاع‌رسانی نیز بپردازیم.

 

 رئیس بیمارستان شهید رجایی در ادامه یکی از نقاط مثبت همایش امروز را حضور بیماران بهبودیافته عنوان کرد و گفت: برخی بیمارانی که هنوز با بیمارستان در ارتباط هستند با آگاهی از همایش امروز در آن شرکت کردند که نشان از توجه آنان به توصیه‌های سلامتی و اعتماد آنان به کادر درمان بیمارستان است که جای تقدیر دارد.

 

 به گفته وی، واحد ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی بیمارستان شهید رجایی کرج در نظر دارد که ماهی دو بار این اقدام را در نقاط مختلف شهر برنامه‌ریزی کند.



 


  رئیس بیمارستان شهید رجایی در پایان به شهروندان به‌ویژه بانوان توصیه کرد ورزش را جدی بگیرند و جدای از تمام تحرکات و فعالیت‌های روزانه حداقل بیست دقیقه تا نیم ساعت ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند تا سلامتی‌شان تضمین شود.

 

 گفتنی است در این همایش جمعی از مسئولین منطقه 6 شهرداری کرج نیز حضور داشتند و بعد از گوش سپردن به دغدغه شهروندان و جمع‌آوری کتبی درخواست‌های مردمی در زمینه ارتقا و بهبود کیفیت خدمات این منطقه به‌ویژه این پارک، قول مساعد دادند هر چه سریع‌تر مشکلاتِ مطرح شده ازجمله جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب و افزایش کمیت و کیفیت سطل‌های جمع‌آوری زباله مرتفع شود.

 

 شایان‌ذکر است هر هفته روزهای زوج ساعت 7 صبح ورزش همگانی در پارک ابن‌سینا حیدرآباد برگزار می‌شود.

 

کدخبر: 16194

خبرنگار: تیلدا حسینی

منبع: امید بانوان


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise