شنبه، 06 آبان 1402 - 17:58

سخنگوی شورای شهر کرج:

مجوز خرید ۱۱ قطار برای متروی کرج صادر شد

ایزدیار، سخنگوی شورای شهر کرج گفت: قطار شهری کرج فعلا دارای دو رام قطار است که یکی از آنها در قطعه نخست خط ۲ متروی کرج بین چهار راه طالقانی و گلشهر به صورت رایگان مسافران را جابه‌جا می‌کند و دیگری در شرکت لوکوموتیو سازی مپنا در حال تعمیر و آماده‌سازی است.

کرج. امید بانوان؛ «عمار ایزدیار» روز شنبه ششم آبان با اشاره به انعقاد قرارداد با شرکت ایران خودرو دیزل برای تأمین ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی برای کرج بیان کرد: برای خرید این اتوبوس‌ها که به‌زودی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه می‌شود حدود ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

 وی ادامه داد: نحوه خدمات و پشتیبانی این اتوبوس‌ها موضوع مهمی بود که طبق قرارداد با شرکت مذکور مورد توجه قرار گرفته به طوری که اتوبوس‌های برقی خریداری شده تا ۸ سال گارانتی دارند.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به صدور مجوز خرید ۱۱ رام قطار برای کرج هم توضیح داد:  قطار شهری کرج فعلا دارای دو رام قطار است که یکی از آنها در قطعه نخست خط ۲ متروی کرج بین چهار راه طالقانی وگلشهر به صورت رایگان مسافران را جابه جا می‌کند و دیگری در شرکت لوکوموتیو سازی مپنا در حال تعمیر و آماده سازی است.

 وی در پاسخ به اینکه مگر کرج سال‌ها پیش چندین رام قطار پیش خرید نکرده بود، گفت: رام‌هایی که به کرج اضافه می‌شود همان رام‌های پیش خرید شده هستند؛ ولی متأسفانه چون متروی کرج به موقع تکمیل نشد، سال‌ها در تهران مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 وی ابراز کرد: با توجه به اینکه اورهال این رام‌ها بیشتر از اجاره‌ای که تهران می‌خواهد برای سال‌ها استفاده از این قطارها پرداخت کند، اختلافاتی ایجاد شده بود که با مصوبه اخیر شورا این مسئله حل شد.

 سخنگوی شورای شهر کرج گفت: موانع قراردادی خرید این رام‌ها حل شده و در حال اورهال شدن در شرکت مپنا هستند تا در آینده نزدیک به خطوط کرج اضافه شوند.

 ایزیار تصریح کرد: با آمدن رام دوم قطار ایستگاه رجایی شهر، آیت الله طالقانی و ۴۵ متری گلشهر تجاری شده و روزانه مسافرگیری خواهند کرد.

 وی در خصوص آخرین وضعیت ایستگاه شهید سلطانی هم گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است این ایستگاه تا پایان سال به ایستگاه آیت الله طالقانی متصل شود.

 سخنگوی شورای شهر کرجبا اشاره به اینکه مشکل تامین میلگرد جهت تکمیل پروژه قطار شهری حل شده، گفت: با رایزنی موفق شدیم در قالب برات کارت، از یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک شهر تامین میلگرد کنیم و به زودی میلگردهای جدید از راه می‌رسند. 

کدخبر: 16264

عکاس: تیلدا حسینی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise