دوشنبه، 22 آبان 1402 - 16:36

دستگیری قاچاقچیان کهنه کار چوب در شهرستان اشتهارد

با اطلاع رسانی همیاران طبیعت و اهالی محلی طی گشت‌ها و پایش‌های پیاپی در جنگل‌های تاغ، بعد از یک سلسله کمین‌های مداوم و با همکاری فرماندهی کلانتری 11 مرکزی، سرانجام شب هنگام قاچاقچیان کهنه کار چوب دستگیر شدند.

اشتهارد. امید بانوان؛ «حسین نعمائی» رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد در این خصوص  گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر ورود مستمر چندین دستگاه خودرو در تاغزارهای شهرستان اشتهارد و قطع درختان تاغ، موضوع در دستور کار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قرار گرفت.

 وی ادامه داد: پس از چند هفته تلاش و پیگیری‌های بی وقفه کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، همیاران طبیعت و اهالی محلی، سرانجام پس از کمین چند ساعته و با همکاری فرماندهی کلانتری 11 مرکزی و نیروهای تحت امر موفق به دستگیری تعدادی از قاچاقچیان کهنه کار چوب شدیم که جهت بازجویی و طی نمودن مراحل قانونی، تحویل مراجع  قضایی و انتظامی شدند  و چوب آلات مکشوفه به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان منتقل گردید.

 حسین نعمایی ضمن قدردانی از همکاری همه جانبه کلانتری 11 مرکزی گفت: امیدواریم که با همکاری همه دستگاه‌های دست اندرکار از جمله دستگاه قضا، قدم های جدی تری جهت حفظ و حراست این میراث ارزشمند برداریم.

 نعمائی همچنین  ضمن تقدیر از گزارشات و همکاری های همیاران طبیعت بیان کرد: کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد تمام قد پای حفاظت از تاغزارها ایستاده‌اند و در چارچوب قوانین با قاچاقچیان چوب برخورد قاطع خواهند داشت.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد در پایان با اعلام خط ارتباطی 1504 از تمامی طبیعت دوستان شهرستان اشتهارد، استان و کشور خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی با این پل ارتباطی که شبانه‌روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی است تماس گرفته و اطلاع رسانی نمایند.

کدخبر: 16373


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise