دوشنبه، 22 آبان 1402 - 18:01

مدیرعامل آبفا البرز:

«پساب» بهترین جایگزین آب شرب در مصرف صنایع است

نامداری، مدیرعامل آبفای البرز در دیدار با «عزیزاله افضلی» سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری البرز گفت: صرف هزینه‌های کلان برای احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، علاوه بر حفظ محیط زیست ، منبع پایدار و جایگزین خوبی برای منابع محدود آب استان است.

البرز. امید بانوان؛ «حمیدرضا نامداری» توسعه تأسیسات فاضلاب را در گرو حضور فعال صنایع خواند و افزود: شرکت آبفای البرز آماده پذیرش سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای طرح‌های فاضلاب است.

نامداری در ادامه به حجم 80 هزار متر مکعبی پساب روزانه تولیدی در تصفیه خانه‌های فاضلاب فعال استان اشاره و بیان کرد: شرکت آبفای البرز نیاز به دیتا بانک اطلاعاتی صنایع مستقر در استان دارد تا میزان و نوع آب مصرفی یا مورد نیاز صنایع را امکان سنجی کند و بر حسب نوع تولیدات صنایع، پساب مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهد.

مدیرعامل آبفا گفت: یکی از مهم‌ترین صنایع استان که امکان استفاده از پساب مطمئن و پایدار را دارد، نیروگاه برق شهید منتظر قائم است که می‌تواند جایگزین آب زیرسطحی  باشد که در این نیروگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 افضلی سرپرست امور اقتصادی استانداری البرز نیز بیان کرد: این فرصت خوبیست و  از پساب پایدار در شرایطی که استان البرز به شدت مهاجر پذیر است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: تمامی ارگان‌های ذیربط جهاد کشاورزی، صمت، شهرک‌های صنعتی، آبفا و آب منطقه‌ای در یک کارگروه به اجرای برنامه‌ریزی لازم بپردازند و بهتر است قبل از صدور مجوز احداث اینگونه شهرک‌ها و واحدهای صنعتی، ابتدا تفاهم‌نامه‌ای برای تامین منابع آب از محل پساپ استاندارد منعقد شود.

کدخبر: 16378


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise