چهارشنبه، 24 آبان 1402 - 15:32

اولین مرکز مردمی «نفس» با هدف پیشگیری از سقط در استان البرز افتتاح شد

صبح روز سه‌شنبه 23 آبان ماه ، مرکز مردمی «نفس» نجات فرزندان سقط اولین مرکز مردمی با هدف پیشگیری و آگاهی بخشی سقط در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت در استان البرز افتتاح شد.

البرز. امید بانوان؛ دکتر «زهرا داداشی» مدیر گروه خانواده، مدارس و جوانی جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز در آئین افتتاحیه مرکز نفس گفت: «نفس» مخفف عبارت نجات فرزندان سقط می‌باشد. این مرکز در طبقه دوم مرکز بهداشت جوادالائمه (ع)  واقع در خیابان شهید بهشتی زیر گذر چهارراه طالقانی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: مادرانی که به هر دلیل و یا مشکل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... تصمیم به سقط دارند با مراجعه به مرکز نفس می‌توانند از حمایت و کمک‌های این مرکز با وجود کارشناسان خبره در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

دکتر داداشی تصریح کرد: افراد خیرخواه در این مرکز حضور فعال دارند و به افرادی که به دلایل اقتصادی می‌خواهند سقط انجام دهند کمک  خواهد شد و همچنین کارشناسان این مرکز مشاوره‌های بهداشتی، مامایی و روانشناسی را به مادرانی که مراجعه می کنند، ارائه خواهند داد. 

در ادامه «معصومه آقایی» مشاور استاندار و سرپرست اداره کل امور زنان و خانواده استانداری البرز گفت: یکی از عوامل مؤثر در راستای حمایت از قوانین جوانی جمعیت و فرزندآوری پیشگیری از سقط‌جنین می‌باشد.

وی ادامه داد: استان البرز جزو اولین استان‌هایی است که اقدام به راه‌اندازی یک مرکز مردمی با این هدف نموده است.

آقایی تأکید کرد: سقط دلایل مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد و در مرکز نفس این عوامل بررسی می‌شود و جهت رفع آن‌ها اقداماتی صورت می‌گیرد. خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی بسیار فعالانه پای‌کار است اما نیاز است که همه ارگآن‌ها در این راستا گام بردارند.

کدخبر: 16401


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise