پنجشنبه، 25 آبان 1402 - 10:45

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:

بهره برداری نادرست از فضای مجازی یکی از موانع کتابخوانی در کشور است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ضمن تبریک روز کتاب و کتابخوانی به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به‌ویژه فرزانگان و اندیشمندان، ناشرین ، نویسندگان و عموم مردم علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی بهره‌برداری نادرست از فضای مجازی را یکی از موانع کتابخوانی در کشور دانست.

البرز. امید بانوان؛ «سعید جابری انصاری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز؛ در خصوص روز 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «سلامت فکری را با کتاب‌خوانی تأمین کنید؛ از کتاب‌های خوب، راه‌گشا، راهنما -که از سوی متفکّران و نویسندگان خوب ما تهیّه شده و در اختیار ما گذاشته شده- استفاده کنید و بخوانید»، ادامه دادند: اینجانب ضمن تبریک 24 آبان ماه، روز کتاب ، کتابخوانی و « کتابدار» این مناسبت ویژه را  به محضر حضرت آیت الله حسینی همدانی نماینده معزز و محترم ولی فقیه در استان که خود جزء نوادر این عرصه به‌شمار می‌روند و همچنین دکتر « مجتبی عبداللهی» استاندار فهیم و حامی کتاب و کتابخوانی، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان و همچنین فرزانگان، اندیشمندان، اساتید دانشگاه و حوزه، معلمان، ناشران، نویسندگان و عموم مردم علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی تبریک عرض می‌نمایم.

 دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز در خصوص اینکه امسال کرج شهر «خلاق کتاب و کتابخوانی» در کشور را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: جامعه وقتی فرزانگی و سعادت می‌یابد که مطالعه کار روزانه‌اش باشد و هر انسانی که در فرهنگ تولید کتاب، نگهداری کتاب، اشاعه کتاب و خواندن کتاب سهیم باشد مورد احترام و عزت همیشگی است.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در استان البرز گفت: همانگونه که می‌دانید کتاب از دیرباز به‌عنوان یک محرک و عامل افزایش آگاهی و دانش به شمار می‌آید، اهمیت به مطالعه و کتاب خصوصاً در خواندن قرآن کریم که از سفارشات مهم دین مبین اسلام است که جامعه در پرتو آن به رشد، تعالی و سعادت دنیوی و اخروی خواهد رسید. قطعا در جهاد تبیین نیز تاکید بر خواندن کتاب و کتابخوانی شده است که راه سعادتمندی و موفقیت در جامعه با مطالعه و کسب علم محقق می‌گردد.

 جابری انصاری افزود: بهره‌برداری نادرست از فضای مجازی می‌تواند یکی از موانع کتابخوانی در کشور باشد. بحران آمار پایین مطالعه روزانه در ایران از یک سو و تلاش مسئولین برای افزایش آن از سوی دیگر باعث استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های فضای مجازی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌شود. بر همگان روشن است که مطالعه و کتابخوانی یک راه کم‌هزینه و مؤثر در افزایش آگاهی و بالا بردن کیفیت زندگی افراد است؛ در واقع باید به گونه ای عمل کرد که فضاهای مجازی فرصتی برای رشد و مطالعه باشد نه تهدید و بطور کلی همزمان با مطالعه کتاب‌های چاپی، حوزه نشر الکترونیکی نیز رشد و توسعه یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، در پایان ضمن تبریک مجدد هفته کتاب و کتابخوانی از تمامی خدمتگزاران عرصه کتاب و مروجان فرهنگ کتاب و  کتاب‌خوانی به‌ویژه دکتر «یاسر احمدوند» معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و « مهدی رمضانی» معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تشکر و قدردانی نمود و از خداوند منان عالی‌ترین توفیقات را برایشان مسئلت نمود.

کدخبر: 16412


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise