پنجشنبه، 25 آبان 1402 - 20:31

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در البرزصورت گرفت؛

آئین رونمایی کتاب فاخر اسم تو مصطفاست برگزار شد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی آئین رونمایی کتاب فاخر «اسم تو مصطفاست» به همراه تجلیل از «راضیه تجار» نویسنده اثر در کتابخانه امیرکبیر شهرستان کرج برگزار شد.

کتاب خوب. امید بانوان؛ به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی آئین رونمایی کتاب فاخر «اسم تو مصطفاست» با موضوع پرداختن به زندگینامه شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده»، به همراه تجلیل از راضیه تجار نویسنده اثربا حضور «علی معدنی‌پور» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، جواد کامور بخشایش منتقد، نغمه مستشار نظامی دبیر کانون ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از نویسندگان و اهالی فرهنگ در کتابخانه امیرکبیر شهرستان کرج برگزار شد.

در این آئین ابتدا علی معدنی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز ضمن تقدیر از زحمات نویسنده کتاب در جمع‌آوری خاطرات شهید مدافع حرم و تحریر و نگارش جذاب و خواندنی کتاب «اسم تو مصطفاست» پرداختن به زندگی شهدا را برکت دانست و ابراز امیدواری کرد با اقدام هنرمندانه و بهره‌مندی از تجربه و تخصص نویسندگان کشورمان شاهد خلق چنین آثار فاخری باشیم.

در ادامه این آئین که با اجرای «خسرو عباسی» نویسنده و دبیر کانون ادبی استان البرز همراه بود راضیه تجار نویسنده کتاب تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب را موجب متعهد‌تر شدنش در نوشتن دانسته و می‌گوید: ما نویسندگان باید به امثال شهید صدرزاده‌ها بیشتر ادای دین کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه من همه آثارم را دوست دارم،‌ اما این کتاب برایم متفاوت است‌ تصریح کرد: پتانسیلی در این اثر نهفته است که هر بار که آن را تورق می‌کنم‌، برای خودم جذاب است و هر بار مطالعه‌اش می‌کنم. این پتانسیل قطعا از شهید است.

راضیه تجار در پایان به نگارش این اثر نیز اشاره کرد و عنوان کرد: من در نگارش این زندگی‌نامه داستانی خاطرات مستند را از دل روایت‌ها بیرون کشیدم و تلاش کردم به داستانی‌ترین شکل ممکن آن را روایت کنم‌، در نثر‌، زبان،‌ توصیفات و... برای اینکه کار قد و قامت داستانی پیدا کند،‌ از تخیل نیز استفاده شده است.

در ادامه این آئین که به صورت مجازی در فضای اسکای روم پخش شد جواد کامور بخشایش از نویسندگان مطرح کشور به بیان مواردی در خصوص این کتاب و نحوه نگارش آن پرداخت و این اثر را یکی از آثار شایسته در حوزه کتاب و نشر عنوان کرد و همچنین به برخی از ظرافت های نگارشی که با شخصیت صادق، ایثارگرو مخلص شهید مصطفی صدرزاده همراه است اشاره کرد.

در پایان نیز آیین رونمایی از این اثر فاخر برگزار و از سالها تلاش و کوشش راضیه تجار در حفظ و نشر ارزش های انقلاب اسلامی و ترویج سبک زندگی شهدای والامقام توسط مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تقدیر شد.

گفتنی است کتاب «اسم تو مصطفاست» زندگی‌نامه داستانی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده به روایت «سمیه ابراهیم پور» همسر شهید است که به قلم راضیه تجار از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شده است و قابل ذکر است شهید مصطفی صدرزاده، شهید مدافع حرم، در تاریخ 1 آبان سال 1394 در حلب سوریه به شهادت رسید .

کدخبر: 16428


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise