سه‌شنبه، 07 آذر 1402 - 16:31

به میزبانی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد؛

نشست هم‌اندیشی کشاورزی، تغــییر اقلیم و نقش زنــان روستایی و عشایری

همزمان با هفته جهانی کارآفرینی، دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری با مشارکت انجمن زنان کارآفرین، نشست‌ هم‌اندیشی کشاورزی، تغــییر اقلیم ‌و نقش زنــان روستایی و عشایری را در آذرماه سال جاری برگزار کرد.

اقتصاد. امید بانوان؛ در این نشست که با حضور مشاوران وزیر در امور زنان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، مشاور امور زنان ‌سازمان‌ منابع ‌طبیعی و آبخیزداری کشور، مشاور امور زنان سازمان امور اراضی کشور، انجمن ترویج و آموزش کشاورزی ایران و کارشناسان مسئول امور زنان روستایی استان‌ها به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، «مریم طهماسبی» مشاور وزیر و مدیر کل دفتر توسعه کشاورزی زنان روستایی و عشایری با بیان نرخ فعالیت اقتصادی زنان و مردان در ایران و سهم اشتغال در بخش کشاورزی، به بیان چالش‌های زنان در بخش کشاورزی، تغییرات اقلیم و راهبردهای آن برای کسب وکارهای زنان روستایی و عشایری پرداخت.

سپس «شیرین پارسی» و رهایی رئیس و مشاور کارگروه کشاورزی و محیط زیست انجمن زنان کارآفرین در خصوص تغییرات اقلیم و میزان آسیب‌پذیری زنان در مواجه با آن سخنانی را ارائه کردند.

در ادامه این نشست هم‌اندیشی، مباحث استانداردسازی کشاورزی خرد، امنیت تولید و فروش، رفع موانع راه‌اندازی کسب و کار و آموزش‌های نوین همراه با نظارت از جمله راهکارهایی برای رفع موانع کسب و کارهای خرد زنان روستایی از سوی انجمن زنان کارآفرین ارائه شد.

سپس نمایندگان سازمان و ارگان‌های مدعو با بیان پتانسیلهای سازمان‌های متبوع و زمینههای همکاری در راستای هم‌افزایی برای توسعه کسب و کارهای زنان روستایی پیشنهادات خود را ارائه کردند.

گفتنی است دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری به منظور بهره‌مندی از خرد جمعی‌ اندیشمندان، صاحبنظران و مسائل زنان ‌روستایی و عشایری برای شناسایی مسایل، رفع چالش‌ها، بهبود فرایندها و پایداری اهداف توسعه، تصمیم به راه‌اندازی اتاق فکری تحت عنوان انجمن خبرگی زرعا (زنان روستایی و عشایری ایران) کرده که اولین جلسه آن با این رویداد جهانی مصادف شد.

همچنین ایران نیز همزمان با170 کشور دنیا در هفته جهانی کارآفرینی برای ترویج، تشویق، رشد و توسعه کارآفرینی برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.

کدخبر: 16501


یا حسین
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise