شنبه، 18 آذر 1402 - 12:07

افزایش 33 درصدی ترانزیت جاده‌ای کالا در کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: خوشبختانه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 33 درصدی ترانزیت جاده‌ای کالا در کشور بوده‌ایم.

البرز. امید بانوان؛ «داریوش امانی» در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 40 پروژه راهداری البرز که با حضور، وزیر راه  و شهرسازی و  نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ برگزار شد، با اشاره به رشد ۳۳ درصدی ترانزیت جاده‌ای کالا در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: در آبان ماه امسال رکورد ماهانه ۱۰ سال گذشته با ۱/۴ میلیون تن ترانزیتی که در کشور اتفاق افتاد، شکسته شد که امیدواریم با این روند آمار ترانزیت تا پایان سال به عدد ۱۴ میلیون تن برسد.

داریوش امانی افزود: امروز بخشی از تلاش، پیگیری‌ها و اقدامات وزیر راه و شهرسازی و سازمان‌های ذیل وزارت راه و شهرسازی به ثمر نشسته است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۷۵۰ کیلومتر روکش آسفالت در کشور انجام شده، در صورتی که برنامه امسال ۱۲۵۰ کیلومتر بوده است.

امانی با بیان این‌که تا پایان سال ۱۷۰۰ کیلومتر راه شریانی و ۲۰۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی در کشور روکش آسفالت مجدد می‌شود، گفت: قرارداد خرید حدود ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری از داخل قطعی شده و برای خریداری ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات داخلی نیز قرارداد منعقد شده است که در فرایند انجام امور اداری است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ارائه مجوز خرید حدود ۳۷۰ دستگاه ماشین آلات به استان‌ها خبر داد و گفت: همچنین مجوز خرید نزدیک به ۶۰۰ دستگاه هم تا پایان سال به ادارات کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها داده خواهد شد.

شایان ذکر است آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۰ پروژه راهداری البرز با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ و مدیران استان البرز برگزار شد.

 

 

کدخبر: 16581


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise