شنبه، 25 آذر 1402 - 09:33

مرکز نفس در شهرستان اردبیل افتتاح شد

مراسم افتتاحیه مرکز نفس(نجات فرزندان سقط) در شهرستان اردبیل با حضور جمعی از مسئولین استانی و دانشگاهی برگزار شد.

شهربانو. امید بانوان؛ مراسم افتتاحیه مرکز نفس (نجات فرزندان سقط) با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، معاونین و مدیران دانشگاه، رئیس و کارکنان مرکز بهداشت شهرستان اردبیل در محل آزمایشگاه جامع سلامت بهداشت اردبیل برگزار شد.

 این مرکز که به همت و مشارکت و همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل و دانشگاه علوم پزشکی استان، در راستای منویات مقام معظم رهبری در بحث افزایش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده  فعالیت دارد، در زمینه آموزش، مراقبت و حمایت و ارایه مشاوره تخصصی در حوزه حفظ حیات جنین و جلوگیری از سقط، فعالیت خواهد کرد.

 این مرکز در محل آزمایشگاه جامع سلامت بهداشت اردبیل واقع در بزرگراه شهید قاسم سلیمانی، مابین فلکه علی‌آباد و میدان حکیم نظامی، جنب مدرسه یونس اردبیلی، طبقه همکف آزمایشگاه مستقر بوده و آماده ارائه خدمات مرتبط با آموزش و مراقبت از جنین می باشد و قرار است در سایر شهرستان های استان نیز راه اندازی گردد.

  مسئول مرکز نفس(نجات فرزندان سقط) و رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل در خصوص افتتاح اولین مرکز نفس در استان اردبیل گفت: سقط جنین از اتفاقات تلخ زندگی بشر است که در آن جان طفلی بی‌گناه و مظلوم اغلب توسط والدین که باید مهمترین حامی او باشند گرفته می‌شود، این واقعیت تلخ را می‌توان قتل خاموش نامید که متأسفانه در سطح جامعه زیاد به آن توجه نمی‌شود.

 «رامین سلطانی» ادامه داد: با توجه به بحران جمعیت و آمار روزانه هزاران سقط عمدی جنین سالم در کشور، در راستای منویات مقام معظم رهبری در بحث جمعیت و تحکیم خانواده با توجه به ظرفیت عظیم بسیج در شبکه فعال و گسترده بسیج جامعه پزشکی در سراسر کشور و تعامل و همکاری آنها با شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی که تجربه و نمونه همکاری و مشارکت آنها در زمان کرونا با اجرای طرح موفق شهید حاج قاسم سلیمانی رقم خورد.

 وی گفت: مراکز مردمی نفس ( نجات فرزند سقط) که اولی‌ترین و کم هزینه‌ترین اقدام در بحث جمعیت می‌باشد، در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ با همت و مشارکت بسیج جامعه پزشکی و وزارت بهداشت فعالیت خود را در ۳ حوزه و محور آموزش و فرهنگ‌سازی، شناسایی متقاضیان سقط و حمایت از منصرف شدگان سقط شروع به فعالیت کرده که در بحث آموزش علاوه بر آموزش و توجیه متخصصین زنان و ماماها و دارو خانه‌ها و... در جهت شناسایی افرادی که به این عمل اقدام می‌کنند برای مردم هم آموزش‌های مختلف در جهت مسائل شرعی و قانونی سقط از طرق مختلف با استفاده از پتانسیل پزشکان و شبکه‌های بهداشت، روحانیون و امامان جماعات، پایگاههای بسیج و رسانه‌ها و ... آموزش و فرهنگ‌سازی می‌شود و در بحث حمایت در جهت تسهیل  و تأمین  هزینه‌های درمان و کمک‌های مؤمنانه معیشتی و تأمین  سیسمونی و تأمین  جهیزیه  و ... با کمک خیرین و ارگان‌های مختلف اقدام می‌شود که با اجرای طرح نفس شاهد به کاهش چشمگیر سقط جنین و قتل نفس فرزندان معصوم شده و به افزایش جمعیت کمک خواهد نمود.

 رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اردبیل افزود: با توجه به تفاهم‌نامه بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج از سال ۱۴۰۰ این طرح به طور رسمی در سراسر کشور شروع شد.

 مسئول مرکز نفس(نجات فرزندان سقط) اردبیل بیان کرد: در استان اردبیل در فاز نخست از سال گذشته هماهنگی‌های لازم طی جلسات مختلف با بخش‌های مرتبط شروع شده و مجوز ها و موافقت‌های لازم اخذ و عوامل و افراد هسته مرکزی مشخص شده و کارگاه‌های توجیهی برای متخصصین زنان و کارشناسان مامایی و شبکه‌های بهداشت انجام شده و در این خصوص تعدادی از عوامل در برنامه‌ها و همایش توجیهی مشهد و تهران و قم حضور یافته و کار عملاً شروع و پیگیری می‌گردد که در فاز اجرا که با افتتاح رسمی مرکز  کلید می‌خورد با مشارکت و همکاری سایر بخش‌ها و ارگان‌های مرتبط این بحث بیش از پیش به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

کدخبر: 16658


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise