دوشنبه، 27 آذر 1402 - 10:35

۲ میلیون و ۶۳۵ هزار زن روستایی رایگان بیمه می‌شوند

معاون بیمه و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، گفت: ۲ میلیون و ۶۳۵ هزار نفر از زنان روستایی دارای سه فرزند به‌صورت رایگان بیمه اجتماعی می‌شوند.

جامعه. امید بانوان؛ «سجاد طاهری» بیان کرد: آیین‌نامه ماده 21 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اسفندماه سال گذشته مصوب شد و طبق آن دولت مکلف شده‌ است که زنان روستایی غیرشاغل و دارای سه فرزند و بیشتر را تحت‌پوشش رایگان بیمه اجتماعی قرار بدهد.

وی با بیان اینکه 2 میلیون و 635 هزار نفر از زنان روستایی دارای سه فرزند به‌صورت رایگان بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند، افزود: این طرح امسال حدود پنج هزار میلیارد تومان اعتبار و در سال آینده نیز به 6.6 هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

معاون بیمه و هماهنگی امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با تأکید به اینکه سازمان برنامه‌ و بودجه روند تخصیص اعتبار برای تحت‌ پوشش قراردادن زنان روستایی دارای سه فرزند و بیشتر را آغاز کرده‌ است، عنوان کرد: اولویت اجرای این طرح در لرستان است.

وی بیان کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد بدون ضامن به تمام مستمری‌بگیران تحت‌پوشش که چهار هزار نفر هستند با رقمی در حدود 60 میلیارد تومان پرداخت می‌شود.


کدخبر: 16684


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise