پنجشنبه، 30 آذر 1402 - 00:42

در راستای حفظ امنیت غدایی شهروندان البرزی؛

نظارت بر فعالیت اتباع خارجی غیرمجاز تشدید می‌شود

در جلسه مدیران کل جهاد کشاورزی و تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز بر ممنوعیت اجاره دامداری‌ها، گاوداری‌ها و اراضی کشاورزی توسط اتباع خارجی غیر مجاز تأکید شد.

البرز. امید بانوان؛ در جلسه کارشناسی دستگاه‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی استان که با حضور رؤسای ادارات شهرستان‌های دو دستگاه برگزار شد، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به قانون ممنوعیت به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز تأکید کرد.

«عبدالله دارایی» گفت: واگذاری یا اجاره واحدهای تولیدی دام و طیور، اراضی کشاورزی توسط اتباع خارجی فاقد پروانه و غیر مجاز، ممنوع بوده و به محض رؤیت، برخوردهای قانونی از طریق مراجع محترم قضایی و بازرسان کار استان صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی ایرانیان گفت: برابر ماده ۱۲۱ قانون اشتغال اتباع بیگانه که بر ممنوعیت فعالیت و کار اتباع خارجی فاقد پروانه کار تأکید می‌کند، هرگونه به کارگیری اتباع خارجی چه در بخش کارگری و چه در بخش کارفرمایی که شامل اجاره واحدهای تولیدی به‌ویژه مباحث مربوط به امنیت غذایی مانند اجاره گاوداری‌ها، دامداری‌ها و اراضی کشاورزی است، به اتباع خارجی فاقد پروانه کار جرم می‌باشد.

وی همچنین یادآور شد: طبق ماده ۱۲۸ قانون کار، کارفرمایان مکلفند قبل از اقدام به عقد هرگونه قراردادی که موجب استخدام اتباع بیگانه می‌شود، نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه بیگانه استعلام نمایند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه خاطرنشان کرد: برابر ماده ۱۲۲ و ۱۲۹ قانون و مقررات اشتغال اتباع خارجی وزارت کار و امور اجتماعی، مرجع صدور تمدید و تجدید پروانه کار با شرایط مندرج در این قانون بر عهده این وزارتخانه می‌باشد.

دارایی در پایان از بازرسان صنفی، بازرسان و کارشناسان جهاد کشاورزی و همکاران خود در بازرسی کار استان درخواست کرد با تشدید نظارت بر فعالیت اتباع خارجی غیرمجاز در راستای ایجاد امنیت قضایی و صیانت از سلامت شهروندان بیش از گذشته فعال باشند.

 

 

کدخبر: 16701


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise