شنبه، 02 دی 1402 - 10:45

قاسم‌پور در گفت‌وگو با نماینده ایرلندی:

تجاوز وحشیانه در غزه و فلسطین مصداق بارز نقض حقوق بشر است

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: انتظار می‌رفت سازمان‌های بین‌المللی نقش بسیار فعالی در خصوص جنایت غزه داشته باشند، تجاوز وحشیانه در غزه و فلسطین مصداق بارز نقض حقوق بشر است و شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل در این زمینه فعال نشده است.

بین‌الملل. امید بانوان؛‌ نشست مجازی رؤسای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و مجلس ملی ایرلند در خصوص شرایط بحرانی غزه برگزار شد.

«فاطمه قاسم‌پور» رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی طی نشست مجازی با فانکشن رئیس کمیسیون زنان و کودکان پارلمان ایرلند در خصوص بحران غزه به گفتو‌گو و تبادل نظر پرداختند.

در ابتدای این نشست فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای با تأکید بر اینکه ظرفیت دیپلماسی پارلمانی بسیار گسترده و برجسته است و نقش گسترده‌ای در افزایش ارتباط دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران اراده برای توسعه همه جانبه و گسترش روابط با ایرلند دارد و انتظار می‌رود روند بازگشایی سفارت ایرلند در تهران سریع‌تر صورت پذیرد تا شاهد افزایش روابط دو کشور باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با قدردانی از موضع ایرلند در شورای امنیت و مجمع عمومی به دلیل حمایت از برقراری آتش بس در غزه، بیان کرد: همکاری پارلمانی دو کشور می‌تواند فرصت مناسبی برای تبادل تجارب باشد، خبر دیدار رئیس پارلمان ایرلند با سفرای کشورهای اسلامی در برابر جنایت اسرائیل در غزه باعث خرسندی است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این نشست مجازی ضمن دعوت از رئیس مجلس و نمایندگان پارلمانی ایرلند به ایران، تاکید کرد: امیدواریم این نشست‌ها کمکی برای زنان و کودکان  سرافراز غزه باشد و شاهد حل مشکلات مردم این سرزمین باشیم.

قاسم‌پور با بیان اینکه پیشنهاد افزایش گفت‌وگو در مورد زنان و کودکان غزه ضروری و لازم است، تصریح کرد: اتفاقاتی در غزه به واسطه جنایات صهیونیست ها رخ داده که نیازمند فهم مشترک جهانی است، بر همین اساس این پیشنهاد بسیار مناسب و کارآمد است.

وی در ادامه تأکید کرد: انتظار می‌رفت سازمان‌های بین‌المللی نقش بسیار فعالی در خصوص جنایت غزه داشته باشند، تجاوز وحشیانه در غزه و فلسطین مصداق بارز نقض حقوق بشر است و شورای عالی حقوق بشر سازمان ملل در این زمینه فعال نشده است، بی‌تردید وجدان‌های بیداری در پارلمانها و ملت‌ها وجود دارند که به صورت ویژه موضوع غزه را مورد توجه قرار می‌دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم با بیان اینکه پارلمان جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با نمایندگان مجالس دنیا گفت‌وگو داشته باشد، تأکید کرد: ایران مطالبه گر آنچه در غزه رخ داده است، از نهادهای بین‌المللی است، آنچه که در غزه برای کودکان و زنان رخ می‌دهد، نمونه بازر جنایت علیه حقوق بشر است.

قاسم‌پور تأکید کرد: موضع ایران توقف فوری حملات اسرائیل بر علیه غیرنظامیان غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه است.

فانکشن رئیس کمیسیون زنان و کودکان پارلمان ایرلند با تأکید بر اینکه شروع این نشست به واسطه نامه رئیس فراکسیون زنان پارلمان ایران با مبحث بررسی  وضعیت زنان و کودکان غزه بود، گفت: کمیسیون زنان و کودکان ایرلندی در مباحث مختلفی جلسه برگزار می‌کند، امروز از برگزاری چنین رویدادی توسط پارلمان ایران بسیار خرسند و خوشحالیم که به دنبال بررسی وضعیت زنان و کودکان غزه است.

وی با ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری چنین جلساتی که به ایده‌ها و نظرات سازنده‌ای در خصوص کمک به زنان و کودکان غزه‌ای ختم شود، گفت: برگزاری این نشست به صورت مجمع عمومی و به صورت سراسری پخش می‌شود، نمایندگان مجلس ایرلند از آنچه به زنان و کودکان غزه می‌گذرد بسیار نگران هستند.

رئیس فراکسیون زنان و کودکان پارلمان ایرلند با بیان اینکه به خاطر برخی از مسائل مجبور به برگزاری این نشست‌ها به صورت آنلاین هستیم، یادآور شد: بیشتر تمرکز ما بر روی کودکان غزه ای است، اگر سازمان‌ها و نهادهای دیگری هم وجود دارد که بتوانند در خصوص کمک و حمایت از زنان و کودکان پیشگام شوند جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد دهد.

فانکشن با تأکید بر اینکه انتظار داریم افراد و سازمان‌های مختلف دیگر هم به موضوع این گفت‌وگوها بپیوندند، بیان کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی از انعکاس نگرانی کشورها در خصوص مسائل غزه خبر می‌دهد و آنچه امروز در فلسطین شاهد هستیم، نسل کشی است.

وی با بیان اینکه تراژدی بهترین واژه‌ای است که برای شرایط کنونی غزه و فلسطین می‌توان به کار برد، خاطرنشان کرد: آنچه که بیشتر وجدان‌ها را به درد می‌آورد، بی تفاوتی آمریکا و سایر کشورهای بزرگ به جنایت بر علیه مردم فلسطین است.

کدخبر: 16711


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise