شنبه، 02 دی 1402 - 15:30

سخنگوی دولت اسپانیا

اسپانیا هنوز درباره پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا تصمیم‌گیری نکرده است

دولت اسپانیا بار دیگر با رد ادعای آمریکا اعلام کرد که مادرید هنوز در مورد پیوستن به ائتلاف دریایی جدید در دریای سرخ تصمیم‌گیری نکرده است.

بین‌الملل. امید بانوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، «پیلار آلگریا» سخنگوی دولت اسپانیا جمعه در کنفرانسی خبری گفت: اسپانیا هرگز به طور یکجانبه در یک عملیات شرکت نمی‌کند. همه تصمیم‌ها همیشه زیر چتر اتحادیه اروپا و ناتو اتخاذ می‌شوند.

 «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه مدعی شد که یک ائتلاف برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است که علاوه بر آمریکا، شامل انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل است.

 «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون نیز روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۲۰ کشور برای محافظت از کشتی‌های تجاری در برابر حملات حوثی‌های یمن در دریای سرخ به ائتلاف دریایی جدید به رهبری آمریکا پیوسته‌اند.

 اما وزارت دفاع اسپانیا سه‌شنبه تأکید کرد که پیوستن به ائتلاف «به تصمیم‌های اتحادیه اروپا و ناتو بستگی دارد و مادرید به طور یکجانبه در آن شرکت نمی‌کند.»

 «آلبرتو نونز فیخو» رئیس حزب مردمی که در جایگاه اپوزیسیون قرار دارد، گفت که پدرو سانجز نخست وزیر سوسیالیست اسپانیا به وی گفته است که مادرید «تصمیم گرفته که دخالتی نداشته باشد، یا دستکم طبق شرایطی که آمریکا می‌خواهد، مداخله نکند.» وی توضیح بیشتری ارائه نکرد.

رزمندگان یمنی تاکنون چند کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی و یا کشتی‌هایی را که برای این رژیم حامل محموله بوده‌اند توقیف کرده و یا مورد هدف قرار داده‌اند و عملا دریای سرخ را فقط برای کشتی‌های رژیم صهیونیستی کاملا ناامن کرده‌اند.

کدخبر: 16724


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise