یکشنبه، 03 دی 1402 - 11:46

سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز

آبخیزداری در احداث سازه خلاصه نمی‌شود

«علی شهبازی» سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز عملکرد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طالقان را در زمینه شناسایی مکان‌های پرخطر و سیل خیز و اثربخشی پروژه‌های مذکور را مثبت ارزیابی کرد.

طالقان. امید بانوان؛  «علی شهبازی» سرپرست معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با توجه به تعداد پروژه‌های آبخیزداری انجام شده در سطح شهرستان طالقان عملکرد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان را در زمینه شناسایی مکان‌های پرخطر و سیل خیز و اثربخشی پروژه‌های مذکور را مثبت ارزیابی کرد.

 وی همچنین در طی بازدید از پروژه‌های آبخیزداری انجام شده این شهرستان افزود آبخیزداری تنها احداث سازه نیست بلکه ارزیابی محیطی و مطالعات گسترده‌ای که در زمینه شناسایی مناطق پرخطر از حیث سیل‌خیز بودن و فرسایش‌پذیر بودن از عواملی است که یک منطقه را برای احداث سازه آبخیز مستعد می‌کند.

 وی در ادامه گفت:  مطالعات گسترده ای در مورد کانون‌های پرخطر این شهرستان در زمینه سیل گیر بودن و پتانسیل سیل‌خیزی انجام شده است که نتایج حاصل شالوده کار ما برای احداث سازه‌های جدید در شهرستان طالقان می‌باشد.

 «همایون اسماعیلی» رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طالقان نیز در این خصوص گفت: کمک جوامع محلی که می‌تواند به نتایج علمی قوت بخشد، اساس کارهای آبخیزداری بوده و این اداره با توجه به درخواست‌های مردمی و شناسایی کانون‌های پرخطر توانسته از خسارت‌های زیان‌آور جانی و مالی بسیاری در سطح این شهرستان جلوگیری کند.

وی با ذکر این نکته که رسالت این اداره تلفیق علم و مشارکت جوامع محلی در زمینه شناسایی و کشف کانون‌های پرخطر و آسیب‌زا ، مطالعات گسترده و ارزیابی محیطی و اقلیمی بوده افزود: در صورتی که جلوی هرزاب‌ها گرفته نشود، باعث لغزش و سستی خاک، فرسایش آن و از بین رفتن تمام رستنی‌ها می‌گردد که پس از این رخداد هزینه و زمان بسیاری لازم است تا شرایط را به حالت اول برگرداند.

کدخبر: 16738


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise