یکشنبه، 03 دی 1402 - 23:48

سازمان ملل:

هر ساعت ۲ مادر در غزه کشته می‌شوند

هیئت زنان سازمان ملل امروز یکشنبه اعلام کرد: هر ساعت ۲ مادر در نوار غزه کشته می‌شوند.

بین الملل. امید بانوان؛  این هیئت در توییتی ضمن بیان اظهارات مذکور نوشت: کودکان در غزه تنها آغوش امن، یعنی آغوش والدینشان را از دست می‌دهند و این مسئله باید متوقف شود.

در همین راستا، سازمان یونیسف نسبت به قحطی در غزه هشدار داد و خواستار آن شد که کمک‌های بشردوستانه به سرعت به همه کودکان و خانواده‌های مستقر در این باریکه برسد.

به نقل از سایت خبری المیادین، صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» اعلام کرد که خطر مرگ بر اثر گرسنگی در غزه واقعی شده است. این نهاد خواستار آن شد که کمک‌های بشردوستانه سریع و ایمن به همه کودکان و خانواده‌های این باریکه برسد.

پیشتر اعلام شده بود که برخی از کودکان بر اثر گرسنگی در نوار غزه تحت محاصره جان خود را از دست داده‌اند.

دولت غزه اخیرا اعلام کرد که بیش از ۱.۸ آواره در نوار غزه با ناامنی غذایی، آب و دارو روبرو هستند و از شرایط بدمعیشتی و سرپناه ضعیف رنج می‌برند.

همچنین «ژولییت توما»، مدیر ارتباطات آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطین «آنروا» به روزنامه نیویورک تایمز گفت: بدون برقراری آتش بس موقت، قطعنامه شورای امنیت پیرامون افزایش کمک‌های انسانی به نوار غزه دستاورد چندانی برای این باریکه نخواهد داشت.

وی از این قطعنامه استقبال کرد و گفت: زمان درباره اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد و نیز درباره میزان اهمیت افزایش این کمک‌ها قضاوت خواهد کرد.

شورای امنیت روز جمعه قطعنامه افزایش کمک‌های انسانی به نوار غزه و فراهم کردن شرایط آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی را تصویب کرد.

کدخبر: 16745


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise