یکشنبه، 03 دی 1402 - 23:53

سازمان ملل:

غیبت کارمندان زن ضربه شدید اقتصادی به افغانستان وارد کرده است

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی افغانستان ضربه بزرگی به اقتصاد این کشور وارد کرده است.

بین الملل. امید بانوان؛ دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (اوچا) گفت اقتصاد شکننده افغانستان که به کمک‌های بشردوستانه متکی است به دلیل منع کار زنان در حال وخیم شدن است.

اوچا افزود سیاست‌های محدودکننده طالبان سبب محرومیت زنان از دریافت کمک و خدمات شده است و این وضعیت بر مشارکت جامعه جهانی و نهادهای امددرسان تاثیر منفی گذاشته است.

 شورای امنیت سازمان ملل اوایل آذرماه پس از گزارش وضعیت افغانستان اعلام کرده بود بدون حضور زنان در دولت این کشور هیچ تعامل جهانی با طالبان صورت نخواهد گرفت.

 طالبان در واکنش به انتقادها اعلام کرده است: حکومت کابل موظف است در تمام فعالیت‌ها ارزش‌های دینی و منافع ملی افغانستان را در نظر بگیرد و به کسی اجازه مداخله در امور داخلی این کشور را نیز نخواهد داد.

پیش از این نیز، سازمان ملل با انتشار نتایج یک نظر سنجی اظهارکرده بود: بیشتر زنان افغانستان معتقدند اگر طالبان به آنان اجازه کار و تحصیل بدهد، با به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان موافق هستند.

کدخبر: 16746


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise