جمعه، 08 دی 1402 - 00:28

فون‌ درلاین، «بانوی نسل‌کشی»

یکی از قانون‌گذاران ایرلندی پارلمان اروپا از مواضع جانبدارانه رئیس کمیسیون اروپا در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انتقاد کرده و او را «بانوی نسل‌کشی» نامید.

بین الملل. امید بانوان؛ «کلر دالی» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا، «اورزولا فون‌ درلاین» رئیس کمیسیون اروپا را به دلیل اتخاذ مواضع اتحادیه اروپا درباره عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه،‌ «بانوی نسل‌کشی» نامید.

شبکه راشا تودی در این باره گزارش کرد: دالی همچنین گفت که اتحادیه اروپا بر خلاف پایبندی ادعایی‌اش نسبت به دموکراسی، در صورت مغایرت خواست مردم با دستور کار خود، آن را نادیده می‌گیرد.

دالی که یک سیاست‌مدار چپ‌گرای ایرلندی است، گفت که فون درلاین «بدون یک رای از سوی شهروندان» به قدرت رسیده است. او در ادامه، رئیس کمیسیون اروپا را به «از راه رسیدن و لغو کردن سیاست خارجی دولت‌های منتخب» و تشویق کردن «یک رژیم آپارتاید بی‌رحم» در ماه‌های گذشته متهم کرد که به گفته او، آن را «دموکراسی پویا» می‌نامد.

این سیاست‌مدار ایرلندی در ادامه گفت: «فکر می‌کنم با وجود حامیان این چنینی دموکراسی، حرف من حرف بسیاری از شهروندان اروپایی باشد وقت می‌گویم «نه، ممنون! ممنون بانوی نسل‌کشی!»

راشا تودی در ادامه نوشت: پیشتر نیز «لون بلارا» وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا، بروکسل را به انفعال در مواجهه با «نسل‌کشی» در غزه محکوم کرده بود. گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که صدها کارمند اتحادیه اروپا از فون درلاین به دلیل حمایت‌های بی‌چون‌وچرایش از اسراییل به شدت انتقاد کرده‌اند.

فون‌ درلاین در یک سخنرانی در اواخر آوریل هفتادوپنجمین سالروز تشکیل رژیم آپارتاید صهیونیستی، از این رژیم به عنوان یک «دموکراسی پویا در قلب خاورمیانه» یاد کرده بود.

پس از عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر که منجر به کشته شدن هزار و ۲۰۰ نفر و اسیر شدن ۲۴۰ نفر از ساکنان اراضی اشغالی شد، رژیم صهیونیستی به تلافی آن، کارزار نظامی خود را علیه گروه حماس در غزه آغاز کرد که تا کنون به کشته شدن بیش از ۲۰ هزار نفر از فلسطینی‌ها منجر شده است که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد.

فون‌ درلاین با گذشت مدت کوتاهی از این درگیری‌ها پرچم رژیم صهیونیستی را بر فراز مقر کمیسیون اروپا به نشانه «هم‌بستگی» با آن به اهتزاز درآورد. او در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز بر حمایت خود تاکید کرد.

روزنامه آیریش تایمز نیز در ماه اکتبر گزارش داد که حداقل ۸۴۲ نفر از کارمندان اتحادیه اروپا نامه‌ای در محکومیت موضع کمیسیون اروپا درباره رژیم صهیونیستی امضا کردند. این سند فون درلاین را به «اختیار تام دادن به تسهیل و مشروعیت دادن به جنایات جنگی در نوار غزه» متهم کرد.

کدخبر: 16782


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise