دوشنبه، 18 دی 1402 - 13:34

طی 9 ماه امسال؛

بهزیستی البرز به بیش از ۵۰ هزار نفر خدمات مشاوره ارائه داد

مدیرکل بهزیستی استان البرز اعلام کرد: در ۹ ماهه سال جاری، به تعداد ۱۰ هزار و ۸۶۸نفر خدمات مشاوره حضوری ارائه شده است.

البرز. امید بانوان؛ «وجیهه محمدی فلاح» مدیرکل بهزیستی البرز بیان کرد: این خدمات با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و پاسخ به نیازهای مشاوره‌ای در زمینه اختلالات روان‌شناختی و مشکلات فردی خانوادگی در جهت ارتقا سطح سلامت روان آحاد جامعه از طریق یک مرکز دولتی و ۳۱ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی ارائه گردیده است.

وی همچنین اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تعداد ۴۰ هزار و ۱۹ مشاوره تلفنی رایگان (خط تلفنی ۱۴۸۰) بمنظور فوریت دسترسی آحاد مردم به خدمات مشاوره  انجام شده است.

«وجیهه محمدی فلاح» تأکید کرد: بیشترین فراوانی مشاوره‌ها به ترتیب شامل اختلالات افسردگی، اضطراب، کودک و نوجوان، مشکلات فردی-بین فردی، و مشکلات با همسر بود.

وی بیان داشت: همه تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آن‌ها به صورت حضوری دشوار است، به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

وجیهه محمدی فلاح در پایان تصریح کرد: همه مشاوران به رعایت اصول رازداری و محرمانه تلقی کردن اطلاعات تماس گیرندگان متعهد هستند و با توجه به تنوع تماس‌گیرندگان و گوناگونی مشکلات آن‌ها، گاه ضرورت دارد که برای دریافت راهنمایی و خدمات روان‌شناختی و مشاوره مناسب، تماس گیرندگان به مراکز مشاوره حضوری و سایر منابع حمایتی متناسب ارجاع داده شوند.

سامانه صدای مشاور بهزیستی(خط تلفنی ۱۴۸۰) جهت مصاحبه غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۲۴ شب به صورت رایگان مشاوره کاملا تخصصی ارائه می‌نماید.

کدخبر: 16822


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise