پنجشنبه، 21 دی 1402 - 21:23

الزام دستگاه های اجرایی البرز به کاهش 25 درصدی مصرف آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و اقدام‌های فنی و قانونی برای مدیریت مصرف آب در شرایط خشکسالی موجود، از الزام دستگاه های اجرایی، اداره‌ها و سازمان‌های دولتی برای صرفه‌جویی بیست و پنج درصدی در مصارف آب خبر داد و گفت: تمامی معاونت ها و امورات تابعه شرکت مکلف هستند این مجموعه را طی برنامه زمان‌بندی شده تقسیم و مطابق آن اقدام و به صورت مستمر عملکردها را رصد کنند.

البرز. امید بانوان؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و اقدام‌های فنی و قانونی برای مدیریت مصرف آب در شرایط خشکسالی موجود، از الزام دستگاه های اجرایی، اداره‌ها و سازمان‌های دولتی برای صرفه‌جویی بیست و پنج درصدی در مصارف آب، با اشاره به تدوین برنامه جامع مدیریت تنش آبی، اظهار داشت: این برنامه جامع شرکت آب و فاضلاب استان البرز در مواجهه با شرایط کم‌آبی است و تمامی معاونت ها و  امورات تابعه شرکت مکلف هستند این مجموعه را طی  برنامه زمان‌بندی شده تقسیم و مطابق آن اقدام و به صورت مستمر عملکردها را رصد کنند.

«حمید رضا نامداری» مدیریت تنش آبی را در شرایطی که البرز چهارمین سال پیاپی خشکسالی را تجربه می‌کند، یک اقدام و ماموریت فراسازمانی خواند و افزود: باید ضمن برقراری تعامل و نشست‌های مشترک با مسئولان سایر دستگاه‌ها ازجمله فرمانداری‌ها، حساسیت موضوع را تبیین و همکاری مسئولان شهرها و روستاهای مختلف را در این زمینه جلب کنند تا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و منابع موجود، شرایط تنش آبی را با دغدغه کمتری پشت سر گذاریم.

وی با بیان اینکه سرانه بارش سالانه کشور یک سوم شاخص جهانی و میزان مصرف آب هر نفربسیار بیشتر از میانگین مصرف جهانی (دویست لیتر) در طول شبانه روز است خاطرنشان کرد: با این وجود، نوبت‌بندی آب در دستورکار ما نیست.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان البرز سپس با تأکید بر لزوم برخورد قانونی با انشعاب‌های غیرمجاز آب گفت: انشعاب‌های غیر مجاز هم به دلیل آسیبی که به شبکه وارد می‌نماید، در دستورکار جدی مجموعه قرار گرفته و باید با جدیت شناسایی و جمع آوری شود.

وی آموزش همگانی شهروندان برای استفاده از پمپ و مخزن به‌صورت توأم در تاسیسات داخلی را ضروری خواند و افزود: یکی از اقدام‌های فنی در زمینه مدیریت مصرف، مدیریت فشار آب شبکه است که در این زمینه نظارت و کنترل شیرخط‌ها همانند فشارشکن‌ها ضروری است و اگر بتوانیم با مدیریت فشار آب به میزان پنج درصد از هدررفت آب جلوگیری کنیم، افزون‌ بر چهل میلیون مترمکعب صرفه‌جویی آب خواهیم داشت.

نامداری همچنین بر لزوم پیگیری نصب مخزن در مراکز حساس مانند بیمارستان‌ها و بررسی مصارف آب دستگاه‌های اجرایی تاکید و خاطرنشان کرد: از آن جایی که مقرر شده است اداره‌ها و سازمان‌های دولتی تا بیست و پنج درصد مصارف آب را کاهش دهند، مجموعه آبفا استان البرز باید با رصد به‌موقع، رفتارهای مصرفی را کنترل و پرمصرف‌ها را در گام نخست به رعایت الگوی مصرف دعوت و در صورت عدم همراهی، در نوبت‌های بعدی نسبت به ایجاد محدودیت و قطع موقت اشتراک و حتی در صورت ادامه روند مصارف بالا نسبت به رسانه‌ای شدن آن اقدام کنند.

کدخبر: 16849

عکاس: شکوفه سیاوشی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise