یکشنبه، 09 تیر 1398 - 12:21

حدود ۲۰ هزار نفر امسال جذب آموزش و پرورش می‌شوند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: امسال از طریق برگزاری آزمون جامع استخدامی دولت، حدود ۲۰ هزار نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

کرج - امید بانوان؛ ایرنا نوشت؛ علی الهیار ترکمن اظهارداشت: مجوز وزارت آموزش و پرورش برای جذب از طریق اساسنامه ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان، جذب دانش آموختگان دانشگاه‌های دیگر پس از قبولی در آزمون استخدامی و گذراندن یکساله صلاحیت حرفه‌ای معلمی و هم برای دوره‌های چهار ساله کارشناسی تربیت معلم صادر شده است.

وی بیان داشت: افرادی که قصد پذیرش در آموزش و پرورش از طریق ماده ۲۸ را دارند می‌توانند در آزمون فراگیر و جامع سازمان اداری استخدامی شرکت کنند.

ترکمن با بیان اینکه احتمال دارد این آزمون در مردادماه ۹۸ برگزار شود، خاطرنشان کرد: آن دسته از پذیرفته شدگان کنکور سراسری نیز که قصد دارند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنند باید پس از اعلام نتایج، نسبت به درج و انتخاب دانشگاه فرهنگیان دردفترچه انتخاب رشته اقدام نمایند.

وی یادآورشد: برای امسال ۲۵ هزار نفر، مجوز دوره‌های چهار ساله دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور سراسری صادر شده است.

این مسئول در آموزش و پرورش تصریح کرد: بین ۱۰ تا ۱۲ هزار آموزشیار نهضت سوادآموزی، معلمین حق‌التدریس و نیروهای پیش دبستانی از محل قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در سال تحصیلی جدید نیز در آموزش و پرورش تبدیل وضعیت می شوند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش در استان های مختلف با توجه به بازنشستگی نیروی انسانی نیاز به جذب نیرو جدید دارد.

ترکمن تاکید کرد: با برنامه ریزی انجام شده در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ همه کلاس های درس در کشور معلم دارند و هیچ کلاسی بدون معلم نمی ماند.

انتهای پیام/ 

کدخبر: 1686


یا حسین
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise