پنجشنبه، 28 دی 1402 - 09:25

استاندار در قرارگاه جوانی جمعیت:

استان البرز در حال خروج از بحران ناباروری است

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: ضرورت دارد با بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان استان در قالب طرح، مقاله و پایان نامه و... در خصوص حمایت از جوانی جمعیت کمک بگیریم و حتی در ابعاد ملی طرح‌هایی با قابلیت اجرا، ارائه دهیم.

البرز. امید بانوان؛ «مجتبی عبداللهی» در جلسه قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت استان به دبیری اداره کل بانوان و خانواده استانداری که روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، بر ضرورت هم‌پوشانی و تعامل بیشتر برای تحقق اهداف و مصوبات این قرارگاه تأکید کرد و مسئله جمعیت و فرزندآوری را از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) عنوان کرد. 

وی ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی اتاق وضعیت در استان، بررسی روند افزایش جمعیت و چالش‌ها و موضوعات این امر مهم، رصد و پیگیری می شود.

عبداللهی گفت: باید طی طرحی با حضور مدیران استان از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو بازدید و حمایت شود.

وی افزود: ضرورت دارد با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان استان در قالب طرح، مقاله و پایان نامه و... در خصوص حمایت از جوانی جمعیت کمک بگیریم و حتی در ابعاد ملی طرح هایی با قابلیت اجرا، ارائه دهیم.


استاندار البرز گفت: باید از تجارب کشورهای موفق در راستای جوانی و افزایش جمعیت الگو برداریم و به اقتضای شرایط، اعمال کنیم.

وی افزود: اکنون شعار «فرزند بیشتر، زندگی شادتر» به‌عنوان جایگزین شعار »فرزند کمتر زندگی بهتر» مطرح است، ضرورت دارد که با پیوست‌های رسانه‌ای، تبلیغاتی و اجتماعی در جهت نهادینه‌سازی آن در جامعه، اقدام کنیم.

عبداللهی حفظ کرامت انسانی برای تمامی اقشار جامعه فارغ از جایگاه اجتماعی افراد، تشکیل تیم مشاوره ای جهت مطالعه کامل در ارتباط با موضوعات مختلف اجتماعی استان اعم از ساماندهی اتباع خارجی را مورد تأکید قرار داد. 

وی با اشاره به خبر مسرت‌بخش مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز تحت این عنوان که «باروری در استان از حالت بحران در حال خروج است»، اقدامات صورت گرفته که طی تعامل تمامی اعضای قرارگاه با هدف حمایت و رفع موانع صورت گرفته، مورد تقدیر قرار داد.

استاندار البرز احصا شاخص‌های اصلی حل بحران جمعیت در شهرستان‌های استان را مهم ارزیابی کرد و تشکیل اتاق وضعیت و همچنین اتخاذ تدابیر شهرستانی پیرامون این مهم را خواستار شد.

وی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو و اهمیت مشارکت حداکثری مردم استان، افزود: طبق بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی ) انتخابات، حق و تکلیف است بنابراین مردم باید از اهمیت این رویداد مهم آگاه تر شوند.

عبداللهی گفت: هر فرد با توجه به نقش و جایگاه اجتماعی خود باید مروج و مبین اهمیت انتخابات و اثر مشارکت در سرنوشت کشور، باشد.

کدخبر: 16918


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise