چهارشنبه، 04 بهمن 1402 - 19:51

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز

اعضای هیئت علمی به عنوان بزرگترین سرمایه دانشگاه هستند

امید بانوان؛ نشست صمیمانه و جلسه هم‌اندیشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج با اعضاء هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار گردید.

علم و فناوری. امید بانوان؛ دکتر «حسین کلانتری» در این جلسه که در محل اتاق شورا حوزه ریاست  دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج تشکیل گردید ضمن تبریک فرارسیدن  میلاد مولود کعبه و گرامیداشت روز مرد و پدر گفت: این جلسات و این چرخه حتما باید در دانشکده و هیئت رئیسه دانشگاه ایجاد شود و استمرار یابد تا مسائل و مشکلات موجود مطرح و در صدد پیگیری و رفع موانع و مشکلات باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج بیان داشت: بحث مهم و اهمیت‌دار در مجموعه دانشگاه علاوه بر موضوع آموزش که همه افراد به آن اشراف دارند مبحث فرهنگی است که توسعه و تعمیق ارزش‌های دینی ، مذهبی و اجتماعی در جامعه و دانشگاه و توسعه کمی و کیفی آن در دانشگاه مهم بوده و دارای اهمیت بسیاری می‌باشد.

وی در ادامه عنوان داشت: تقویت مشارکت مردمی، تقویت مشارکت اساتید در حوزه‌های مختلف دانشگاه و علی الخصوص در حوزه‌های فرهنگی، بسط فضای اعتماد بین دانشجو و استاد و مجموعه هیئت رئیسه دانشگاه و سایر اساتید دارای اهمیت است که توجه لازم در این زمینه باید صورت گیرد.

دکتر کلانتری اظهار داشت: ارزیابی از دانشکده‌ها بر مبنای یک تجربه جهانی جا افتاده نداریم که بخواهیم بگوییم دانشکده مدیریت و حسابداری بهترین دانشکده این واحد می‌باشد ولی از حیث تعداد دانشجو و از نظر جمعیت دانشجویی و کیفیت آموزشی  این دانشکده در رتبه اول می‌باشد و ما نسبت به دانشکده‌ها کم توجه نیستیم و نخواهیم بود و موضوع ارزیابی عملکرد اعضای هیئت علمی دانشکده‌ها و کل مجموعه دانشگاه برای ما مهم می باشد و مد نظر قرار می گیرد.

وی در رابطه با تغییر ساختار دانشکده‌ها گفت: در حال حاضر در واحد کرج 15 دانشکده مصوب داریم که در آتیه نزدیک به دانشکده‌های جامعه و حکمرانی - فرهنگ و تمدن- هنر و رسانه - علوم و فناوری‌های همگرا و کوانتومی - فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری های پیشرفته – صنعت ساختمان و محیط زیست- مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی – حمل‌و‌نقل، ترافیک و لجستیک – کشاورزی، غذا و فراسودمندها – تعلیم و تربیت اجتماعی – بین‌الملل – مهارت و کارآفرینی تغییر می‌کند.

این استاد تمام دانشگاه افزود: اعضاء هیئت علمی به عنوان بزرگترین و بهترین سرمایه اصلی  دانشگاه هستند و باعث افزایش کارایی و اثر بخشی در مجموعه دانشگاه می‌شوند و در این بین نقش استاد می‌تواند به عنوان آموزش دهنده، پژوهشگر، شهروند و صاحب حرفه بسیار دارای اهمیت بوده و خود فرد نیز باید دقت لازم در این زمینه داشته باشد.

کلانتری اذعان داشت: اساتید علاوه بر بحث آموزشی باید در حوزه‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری فعال باشند و کارهای مفید انجام دهند دانشگاه هم اگر ارتقا یافته است حاصل زحمات و تلاش‌های مجموعه می باشد در سال گذشته رتبه دانشگاه از 2 به رتبه 1 و امسال هم به رتبه 1+  ارتقاء یافته و این حاصل زحمات همه دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج گفت: اساتید علاوه بر تدریس موظف یک حضور موظف نیز دارند که در حضور موظفی خود توجه به تحقیقات بنیادی و کاربردی در دانشگاه، فعالیت در پروژه‌ها و طرح‌های برون دانشگاهی ، ارائه خدمات فناوری و نوآوری به دانشجو و دانشگاه و مجموعه‌های خارج دانشگاه،  ارائه خدمات آزمایشگاهی و همکاری با شبکه آزمایشگاهی، برگزاری دوره‌های تخصصی و مهارتی  و ...  از جمله مواردی است که اساتید می‌توانند در این زمینه‌ها فعالیت داشته و خدمات ارزنده‌ای داشته باشند.

کلانتری گفت: در مجموع در حوزه فرهنگی، آموزشی ، پژوهشی و... یکسری مسائل و مشکلات و آسیب‌ها داریم که ممکن است درون دانشگاه و یا بیرون از دانشگاه نشات گرفته باشد، جلسه امروز برای این است که این مسائل و مشکلات عنوان شود تا همکاران جهت رفع آن اقدام نمایند.

در ادامه حاضران در  جلسه به بیان نظرات و دید گاه‌های خود پرداخته و بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل  مطرح شده صورت گرفت و معاونان آموزشی ، پژوهشی و توسعه مدیریت و منابع به توضیحاتی پرداختند.

کدخبر: 16945


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise