یکشنبه، 08 بهمن 1402 - 12:41

فرماندار ویژه شهرستان کرج:

ساماندهی دستفروشان کلانشهر کرج آغاز می‌شود

فرماندار ویژه شهرستان کرج گفت: فرایند ساماندهی دستفروشان به منظور ساماندهی و بهبود فضای کسب و کارها با مشارکت شهرداری کرج آغاز می‌شود.

کرج. امید بانوان؛ «یحیی رمضانی» صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی ساماندهی دستفروشان کلانشهر کرج گفت: آئین‌نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در این زمینه راهبردهای اجرایی را تبیین کرده است.

 وی مطرح کرد: قوانینی که برای ساماندهی و بهبود فضای کسب و کار وضع شده است باید متناسب با مختصات شهرها و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود بومی سازی و سپس وارد فرایند اجرایی شود.

 فرماندار ویژه شهرستان کرج بیان کرد: کاربری فضا متناسب با نیازها و قابلیت دسترسی شهروندان به مراکز روزبازار و پیش بینی سایر الزامات برای بهبود فضای کسب و کار از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 رمضانی تحقق طرح ساماندهی دستفروشان در کلانشهر کرج را مستلزم همکاری تمامی دستگاه‌ها و شهرداری دانست و افزود: باید محدودیت‌ها و پتانسیل‌های کلانشهر کرج را نیز در نظر گرفت و با کمک و همکاری دستگاه‌های متولی امر برای تحقق این طرح مهم تلاش کرد.

 به گفته وی، به منظور فراهم آوردن امکان دسترسی تولیدکنندگان کوچک و متوسط ایرانی و نیز فروشندگان کم‌سرمایه به بازار مصرف برای عرضه کالاهای تولید داخل، شهرداری‌ها موظفند با استفاده از زمین‌های متعلق به خود یا وزارت راه و شهرسازی، مکان‌های مناسبی را در شهرها آماده بهره برداری کنند و بر مبنای قیمت تمام شده به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه به اشخاص اجاره دهند.

 فرماندار ویژه شهرستان کرج عنوان کرد: به منظور اجرایی شدن ماده (۱۶) این قانون وزارت راه و شهرسازی مکلف است با درخواست شهرداری‌ها زمین‌های در اختیار خود را با عقد قرارداد و برابر قوانین و مقررات مربوط در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد.

 رمضانی خاطرنشان کرد: سامانه اطلاعات مربوط به متقاضیان و استفاده کنندگان از امکانات بازارهای مصرف، باید توسط شهرداری‌ها راه اندازی شود و اطلاعات آن در اختیار دستگاه‌های ذی‌ربط و عموم مردم قرار گیرد. مکان‌های پیش‌بینی شده صرفاً برای عرضه کالا و محصولات تولید داخل بوده و استفاده از آنها برای هرگونه فعالیت و بهره برداری دیگر ممنوع است.

 گفتنی است طرح ساماندهی دستفروشان برای نخستین بار توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کرج در دستور کار اجرایی شدن قرار گرفته است.

کدخبر: 17001


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise