دوشنبه، 09 بهمن 1402 - 11:04

مديركل صمت استان اعلام کرد:

راه اندازی مجدد ۱۰ واحد تملیکی و ۱۵۴ واحد تولیدی راکد در البرز

امید بانوان؛ مدیرکل صمت استان البرز گفت: طبق آمار 9 ماهه صدور پروانه‌های بهره‌برداری استان از 201 فقره در این مدت به 356 فقره افزایش یافته و رشد 77 درصدی در این شاخص رقم خورده است.

البرز. امید بانوان؛ «محمد انصاری» در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات صمت البرز گفت: به منظور جلوگيری از كاهش توليد در بخش صنعت، نياز به تسهيلاتی بالغ بر ۴۰ همت در استان وجود دارد.

انصاری گفت: بيشترين درصد رشد توليد در حوزه صنعت در سال 1402 نسبت به سال  1401 متعلق به واحدهای تولیدی منسوجات و محصولات چوبی و كمترين رشد مرتبط در حوزه دارو و فراورده‌های دارويی است كه از جمله دلایل آن می‌توان به کمبود نقدینگی و كاهش اعطای تسهيلات بانكی اشاره نمود. 

وی ادامه داد: با توجه به آمار شاخص‌های اقتصادی مربوط به مركز آمار ايران و ميانگين ۱۰ سال منتهي به سال ۹۸، سهم ارزش افزوده بخش صنعت در استان  ۲۷ درصد است كه از میانگین كشور (۱۶,۷ درصد)، حدود ۹ درصد بالاتر است.

  انصاری با اشاره به اینکه سهم اشتغال بخش صنعت و معدن در استان ۴۳% است گفت: رشد صدور پروانه بهره‌برداری در نه ماهه اول ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل را ۷۷ درصد است.

 مديركل صنعت، معدن و تجارت استان البرز اضافه كرد: از دیگر اقدامات اداره کل صمت می توان به احيای ۱۰ واحد تمليكی و احيای ۱۵۴ واحد توليدی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون با سرمايه گذاری بالغ بر ۲ هزار و ۲۷۷ ميليارد تومان و ايجاد ۳۵۳۶ فرصت شغلی جديد و كسب رتبه اول در كشور اشاره کرد.

 وی گفت: بهره‌برداری ۳۵۶ طرح نيمه‌تمام با سرمايه گذاری بالغ بر ۲۸ هزار ميليارد تومان و اشتغالزايی مستقيم برای ۲۶۵۰۰ نفر، عملياتی شدن پرداخت ۲۰۸۵ فقره تسهيلات به مبلغ بالغ بر ۳۲ هزار ميليارد تومان، پايش و شناسايی ۲۲ لكه صنعتی استان با بيش از ۳۰ هزار نفر اشتغال موجود و تصويب ۸ لكه صنعتی با اشتغال بالغ بر ۲۵ هزار نفر در سفر هیئت دولت به استان بخشی از اقدامات انجام شده است.

 انصاری همچنین آماری هم از وضعیت واحدهای دانش‌بنیان استان داد و گفت: افزايش ۴۰ درصدی تعداد مجوزهای دانش‌بنيان و كسب رتبه دوم فروش محصولات دانش‌بنيان در كشور سهم استان البرز در این حوزه است.

 وی همچنین پايش ۲۵۱۰ جواز تأسيس ايجادی و توسعه‌ای صادره، شناسایی ۸۶۰ طرح دارای پيشرفت فيزيكی، پيگيری ويژه جهت تسريع در تكميل ۴۱۰ طرح بالای ۶۰ درصد، اقدام ويژه جهت بهره‌برداری ۲۶ طرح دارای اولويت تا پايان سال و نظارت و بازرسی جهت مهار تورم را از دیگر اقدامات مؤثر در جهت تحقق شعار سال - مهار تورم، رشد تولید - عنوان نمود.

کدخبر: 17020

عکاس: شکوفه سیاوشی


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise