چهارشنبه، 11 بهمن 1402 - 10:38

سالن‌های نمایش مناسب‌سازی می‌شوند

بخش فراگیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، برگزیدگان خود را شناخت

آئین اختتامیه بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،«علی محمد قادری» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور،«حمید طریفی» حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش استثنایی کشور،«محمود سالاری» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه نهم بهمن ماه در محل سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

هنر. امید بانوان؛ «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران این رویداد گفت: شما هنرمندان همگی عزیزان ما هستید و خوشحالیم که در کنار همه رویدادهای فرهنگی هنری بهمن ماه پیروزی انقلاب اسلامی در این جلسه فاخر میزبان شما هستیم.

 وی ادامه داد:عدم مناسب‌سازی سالن‌ها باعث ناراحتی ما است و من قول می‌دهم سال آینده مراسم زمانی برگزار شود که مناسب‌سازی انجام‌ شده باشد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در تمام پروژه‌های در حال ساخت این مجهزسازی انجام خواهد شد شما نور چشم ما هستید. امسال بابت تماشای آثار کم‌توفیق بودم اما امیدوارم در فرصت‌های بعدی تماشاگر هنرمندی شما باشم.

 حضور هنرمندان دارای معلولیت در جشنواره  تئاتر فجر دستاورد دولت سیزدهم

 «علی‌محمد قادری»معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:باعث خوشحالی است که در خدمت خانواده‌هایی هستیم که چنین فرزندان ارزشمند و بااستعدادی را تربیت‌کرده‌اند.

 وی ادامه داد: برای اولین بار است که در طول تاریخ در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در خدمت هنرمندان توان‌یاب هستیم.

 قادری ضمن تقدیر از حسن انتخاب و توجه خلاقانه دبیر جشنواره تئاتر فجر و دیگر دست‌اندرکاران این رویداد توضیح داد: این اندیشه ژرف برای پرداختن به هنرمندان توان‌یاب در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اولین بار در دولت سیزدهم تدارک دیده‌ شده است.

 وی گفت: سال‌ها است که در سازمان بهزیستی توجه به هنر و هنردرمانی و نگرش به آفرینش‌های توان یابان مطرح است و در جشنواره‌های متفاوت به آن توجه شده است. این تلفیق اجتماعی هنرمندان توان‌یاب در کنار دیگر آحاد جامعه نوآوری است که بیش‌ازپیش در بهزیستی مشهود است و در جشنواره فجر هم موردتوجه قرار گرفت.

 قادری در پایان سخنانش بابیان اینکه دنبال نگاه زیبا و مادرانه‌های میدانی مسئولان هستیم،گفت: این نگاه عمیق مدیران هنری با مدیران سازمان بهزیستی با عشق، اعتقاد و باور قلبی پیگیری شده است.

 بخش فراگیر سوگلی جشنواره فجر بود

 «محمود سالاری» در اختتامیه بخش فراگیر جشنواره چهل و دوم فجر گفت: وظیفه خود می‌دانم که از شما بابت عدم مناسب‌سازی سالن‌های نمایش برای حضور هنرمندان توان‌یاب عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد:همچنین به دلیل محدودیت سالن‌های نمایشی برای حضور این عزیزان و اینکه نمی‌توانستیم هنرنمایی دوستان را در دیگر تالارهای نمایشی به تماشا بنشینیم، عذرخواهی می‌کنم.

 معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از گروه‌هایی که از شهرستان‌ها در این رویداد حضور داشتند، توضیح داد: اگر جشنواره برکت و قابلیتی داشته باشد به برکت حضور شما بوده است. ما در ادارات دولتی هر کاری کنیم ناخدمتی است چون به شما بدهکاریم و امیدواریم در سال‌های آتی بیش‌ازپیش جبران کنیم.

 سالاری در پایان گفت: همت همکاران من باعث شد بخش فراگیر، این سوگلی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را در کنار خودمان داشته باشیم و امیدوارم با تداوم این رویداد هر سال مردم را به امید و آینده روشن دعوت کنیم.

 همچنین در ادامه «مهدی حامدسقایان» دبیر جشنواره در این مراسم گفت:ب خش فراگیر، بخش جذاب و جالبی در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بود که از همه افراد برگزارکننده به‌خصوص سازمان بهزیستی و هنرمندان توان‌یاب شرکت‌کننده ممنونم.

 وی ادامه داد: در اجرای هنرمندان صحنه‌های زیبایی دیدم و این حضور موهبتی بود تا ما در خدمت شما باشیم. امیدوارم در سال آینده این هنرمندان توان‌یاب همراه با دیگر هنرمندان و نه جدا از آن‌ها،اجرا داشته باشند و  شاهد مشارکت‌شان باشیم.

 

 

کدخبر: 17029


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise