چهارشنبه، 11 بهمن 1402 - 11:02

بهره‌مندی عشایر از بیمه اجتماعی الزامی اجتناب‌ناپذیر است

امید بانوان؛ مدیرکل امور عشایر استان البرز در نشست مشورتی با سرگروه‌های تعاونی‌های عشایری استان گفت: عشایر باید از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند شوند.

 البرز، امید بانوان؛ «فؤاد محمدی» سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز با حضور در اداره کل امور عشایر استان در نشست مشورتی با «سعید کریمی» مدیرکل امور عشایر استان با سرگروه‌های تعاونی‌های عشایری خدمات و مزایای صندوق را تبیین کرد.

 محمدی سرپرست صندوق استان در ابتدای ای نشست گفت: بیمه اجتماعی یکی از مؤلفه‌های امنیت، آرامش و آسایش آحاد جامعه می‌باشد و رسالت نظام مقدس و صندوق ارائه خدمات به عشایر غیور است.

محمدی تصریح کرد: امنیت، آرامش و آسایش از شاخص‌های رضایتمدی افراد جامعه می‌باشد و رضایتمندی آحاد جامعه می ‌واند میزان مشارکت در انتخابات را به طور چشمگیری بالا ببرد.

محمدی با اشاره به خدمات و مزایای صندوق عنوان کرد: کلیه ساکنین روستاها و مناطق عشایری، ساکنین شهرهای زیربیست هزار نفر جمعیت، کشاورزان غیر ساکن در روستا، دامداران، زنبورداران، قالی‌بافان، زنان خانه دار روستایی و عشایری، قالی بافان، شاغلین حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، شاغلین حوزه مشاغل فصلی و مشاغل خانگی، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری و غیره که از 18 تا زیر 50 سال سن دارند و فاقد هرگونه پوشش بیمه اجتماعی هستند، می‌توانند با عضویت در صندوق ضمن برخورداری از مزایای بلند بیمه ای نظیر مستمری بازنشستگی، مستمری بازماندگان، مستمری ازکارافتادگی و هم چنین نقل و انتقال سوابق بیمه ای از کمک 70 درصدی دولت در پرداخت حق بیمه نیز بهره‌مند شوند.



 «سعید کریمی» مدیرکل امورعشایر استان البرز نیز در این نشست هم‌اندیشی ضمن اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند، اظهار داشت: ما باید به بهترین شکل ممکن به این قشر غیور خدمت‌رسانی کنیم.

کریمی با اشاره به نقش و جایگاه بیمه اجتماعی در آینده عشایر بیان داشت: بیمه اجتماعی بازدارنده نیاز افراد در زمان پیری و ناتوانی به دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی بوده و باعث حفظ شأن و منزلت افراد می‌شود.

 مدیرکل امور عشایر استان افزود: یکی از وظایف سرگروه‌های عشایری آگاهی‌بخشی این قشر زحمتکش نسبت به خدمات صندوق می‌باشد.

 

کدخبر: 17030


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise