چهارشنبه، 18 بهمن 1402 - 15:11

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اعلام کرد

21 هزار نفر تحت پوشش چتر بیمه‌ای صندوق در استان البرز

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز، گفت: از زمان تأسیس صندوق بیمه اجتماعی در استان البرز، حدود ۲۱ هزار نفر تحت پوشش چتر بیمه اجتماعی در این صندوق قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۸ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شده فعال هستند.

البرز. امید بانوان؛ «فواد محمدی» سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز، در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: از زمان تأسیس صندوق بیمه اجتماعی در استان البرز، حدود ۲۱ هزار نفر تحت پوشش چتر بیمه اجتماعی در این صندوق قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۸ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه شده فعال هستند و الباقی نسبت به تمدید حق بیمه خود اقدام نکرده‌اند و این یک زنگ هشدار است چون خدمات و مزایای صندوق تنها به افرادی تعلق می گیرد که حق بیمه خود را به صورت منظم پرداخت کرده باشند و به نوعی نسبت به صندوق وفادار باشند.

محمدی با اشاره به آمار مستمری بگیران صندوق بیان کرد: در حال حاضر حدود 520 خانوار از مستمری بازماندگان و  ۲۸۷ نفر از مستمری بازنشستگی پیش از موعد،۲۶۰ نفر از حقوق مستمری سالمندی سالمندی و همچنین 41 نفر هم از مستمری ازکار افتادگی کلی در استان بهره‌مند هستند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز تصریح کرد: در استان البرز ۷ هزار و ۷۲۲ نفر از جمعیت بیمه شدگان را بانوان تشکیل داده‌اند.

محمدی ادامه داد: در سطح استان 17 کارگزاری فعال داریم که رسالت ترویج  تبیین خدمات صندوق در جامعه هدف را برعهده دارند.

به گفته این مسئول، صندوق در 45 سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی علاوه بر ارائه خدماتی نظیر مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و همچنین نقل و انتقال سوابق، از ارائه خدمات بیمه تکمیلی مستمری بگیران در سراسر کشور خبر داد و افزود بیمه‌شدگان می‌توانند به صورت اختیاری از این امر بهره‌مند شوند.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز عنوان کرد: یکی دیگر از خدماتی صندوق در این ایام در نظر گرفته است ارائه تسهیلات به مستمری بگیران است که 15 هزار نفر از مستمری بگیران واجد شرایط در سطح کشور و به 200 نفر از مستمری بگیران در استان البرز تسهیلات بدون بهره، بدون نیاز به ضامن و مراجه حضوری به بانک پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: معیار سنجش هر دولت‌ها میزان تحقق شعار آن دولت در است که در دولت سیزدهم شعار مردمی بودن برگزیده شده است و بحمدالله تاکنون با حضور مسئولین در میان مردم این شعار محقق گردیده است، در این صندوق نیز از پس از ابتدای اسقرار دولت سیزدهم تاکنون ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر شدند که این مهم یکی از شاخصه‌ای تحقق شعار دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

محمدی با بیان اینکه چشم‌انداز صندوق بیمه اجتماعی اینست که در سال ۱۴۰۵ به عنوان برترین صندوق انتخاب شود، اظهار کرد: در دولت کریمه با حضور مدیرعامل انقلابی در این صندوق، تمام ارکان صندوق عزم خودرا جزم کرده‌اند تا از نظر پایداری، صندوق را به شرایط مطلوب‌تری برسانند که در این راستا سرمایه گذاری‌های هوشمندانه‌ای انجام شده است تا تعهدات مردم در اسرع وقت پرداخت شود.

وی بیمه اجتماعی را یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی جوامعه عنوان کرد و گفت : رسالت و مأموریت صندوق در راستای گسترش عدالت اجتماعی بین آحاد جامعه ارائه خدمات بیمه اجتماعی به جامعه هدف می‌باشد که به موازت آن آسیب‌های اجتماعی و فقر کاهش می‌یابد و شانیت و کرامت مردم نیز حفظ می‌شود.

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز یکی دیگر از مأموریت‌های صندوق را شفافیت پاسخگویی عنوان کرد: بدون هیچ ابهامی برنامه‌ها و فعالیت‌ها در سامانه درج شده و خدمات ما نیز، متمایز است

وی افزود: مستمری بیمه شدگان ۱۴ برابر حق بیمه‌ای که به صورت سالانه پرداخت می‌کردند و دو سوم حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند. در حالی که در سایر صندوق‌ها این میزان هفت و نیم برابر بوده و این موضوع ناشی از آن است که دولت دو سوم حق بیمه افراد را به عنوان کمک به صندوق بیمه اجتماعی پرداخت می‌کند

کدخبر: 17036


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise