جمعه، 20 بهمن 1402 - 12:38

به مناسبت دهه فجر انجام شد؛

موافقت با آزادی 19 نفر و اعطای مرخصی به 12 زندانی

دیدار رئیس کل دادگستری و جمعی از قضات و مدیران قضایی استان البرز به مناسبت دهه فجر از ندامتگاه مرکزی کرج، منجر به موافقت با 121 درخواست شد که شامل آزادی و مرخصی برای 31 زندانی بود.

البرز. امید بانوان؛ در بازدید رئیس کل دادگستری و جمعی از مدیران و قضات دادگستری کل استان البرز از ندامتگاه مرکزی کرج که به مناسبت دهه فجر انجام شد، درخواست‌های 121 نفر از زندانیان مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز در حاشیه این بازدید که با همراهی معاون قضایی رئیس کل در امور نظارت بر زندان و اجرای احکام، معاون قضایی رئیس دادگستری و سرپرست دادگاه‌های کیفری 2 کرج، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرج و 6 نفر از قضات انجام شد، بیان کرد: این دیدار به گفت‌و‌گوی چهره به چهره با زندانیان اختصاص داشت و درخواست‌ها و مشکلات آن‌ها توسط مدیران و قضات مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه در بازدید انجام شده به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با مرخصی برای 12 نفر و درخواست آزادی 19 نفر موافقت شد افزود: در این بازدید علاوه بر ۱۶ مورد صدور دستور تسریع در رسیدگی، با درخواست پابند الکترونیک 11 مورد، آزادی مشروط 13 مورد، تعلیق و تخفیف مجازات 9 مورد، زندان باز و نظام نیمه آزادی 13 مورد، تبدیل یا تقلیل و تخفیف قرار  2 مورد، اعسار و تقسیط یا تعدیل اقساط 2 مورد، ادغام پرونده‌ها 6 مورد و 2 مورد درخواست انتقالی پس از بررسی پرونده و شرایط متقاضیان مورد موافقت قرار گرفت.

در این دیدار یکی از موضوعات مورد تأکید رئیس کل دادگستری استان البرز استفاده از نهادهای ارفاقی بود که وی تصریح کرد: استفاده از نهادهای ارفاقی نظیر آزادی مشروط و تعلیق اجرای مجازات برای متهمان فاقد سابقه کیفری به نوعی فرصت دستگاه قضایی به آنها جهت بازگشت به جامعه است و در کنار اصلاح می‌تواند باعث پیشگیری از تکرار جرم شود و بعضا این اقدامات آثار بازدارنده بیشتری نسبت به اجرای کامل مجازات دارد.

کدخبر: 17040


یا حسین
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise