جمعه، 20 بهمن 1402 - 13:53

استاندار البرز در جمع فعالان اقتصادی اشتهارد:

10 اقدام اساسی در شهرک‌های صنعتی اشتهارد احصا و اجرایی می‌شود

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: بُعد مسافت و حمل و نقل نیروی کار به‌ویژه در شهرک‌های صنعتی اشتهارد از دیگر مسائلی است که می‌توان با برنامه‌ریزی و تعامل با صاحبان تولید و صنعت نسبت به پیاده‌سازی طرح‌هایی همچون حمل و نقل ریلی، اقدام کرد.

اشتهارد. امید بانوان؛ «مجتبی عبداللهی» در نشست صمیمی با صنعتگران و فعالان اقتصادی شهرستان اشتهارد که در سالن جلسات شهرک صنعتی کوثر برگزار شد، افزود: اکنون یکی از مهمترین دغدغه‌های تولیدکنندگان و صنعتگران در شهرک‌های صنعتی به‌ویژه اشتهارد، تأمین نیروی کار ساده و ماهر است.

وی ادامه داد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها فاقد مهارت کافی برای راهیابی به بازار کار هستند و اعتماد به نفس کافی نیز ندارند.

عبداللهی گفت: باید در سطح کلان برنامه‌ای اساسی برای این منظور تدوین شود تا با طرح‌هایی شبیه به طرح کاد، نوجوانان و جوانان مسیر و استعداد خود را در بازار کار پیدا کنند.

وی افزود: اجباری شدن دوره‌های کارآموزی در واحدهای تولیدی و صنعتی، راه‌اندازی هنرستان‌ها و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در جوار شهرک‌های صنعتی و اقداماتی از این دست، می‌تواند گره‌گشا و مؤثر واقع شود.

استاندار البرز گفت: از صاحبان صنایع نیز انتظار می‌رود با توجه به احساس نیازی که در تأمین نیروی کار دارند در راستای تأمین مسکن کارگری و متأهلی برای کارکنان خود ورود جدی کنند.

وی افزود: بعد مسافت و حمل و نقل نیروی کار به‌ویژه در شهرک‌های صنعتی اشتهارد از دیگر مسائلی است که می‌توان با برنامه‌ریزی و تعامل با صاحبان تولید و صنعت نسبت به پیاده‌سازی طرح‌هایی همچون حمل و نقل ریلی، اقدام کرد.

عبداللهی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی، توسعه و به‌روزرسانی تصفیه‌خانه های شهرک‌های صنعتی استان، گفت: تمامی شهرک‌ها باید تصفیه‌خانه‌هایی با قابلیت بازچرخانی آب داشته باشند.

وی افزود: کارگروهی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شود و ۱۰ اقدام مهم و اساسی در شهرک‌ها را احصا و اجرایی کند، این کارگروه باید هر ۱۵ روز یک جلسه با خروجی عملیاتی تشکیل دهد.

عبداللهی گفت: بر این باور هستم که بخش خصوصی ایثارگرانه و جهادگونه در کشور فعالیت می‌کند و چرخ‌های اقتصاد را به حرکت درآورده است بنابراین برای رشد، توسعه و حمایت از فعالان این بخش از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

کدخبر: 17046


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise