جمعه، 20 بهمن 1402 - 16:06

استاندار البرز در شورای اداری اشتهارد:

آب شرب پایدار برای اشتهارد تأمین شد

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی این شهرستان، تأمین مسکن است، بنابراین باید حمایت‌های ویژه‌ای از ساخت‌و‌ساز در بخش خصوصی، راه‌اندازی تعاونی‌ها، ایجاد مسکن‌های کارگری و... انجام شود.

اشتهارد. امید بانوان‌؛ «مجتبی عبداللهی» در شورای اداری شهرستان اشتهارد که روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات فرمانداری که همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین داودی امام جمعه شهرستان برگزار شد، افزود: برنامه‌های حائز اهمیتی در اشتهارد تهیه و تدوین شده و روند بسیار خوبی را در مسیر تحقق طی می‌کند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد مدیران کل نظارت و پیگیری میدانی در این شهرستان را با جدیت دنبال کنند.

عبداللهی گفت: این شهرستان اصیل و کهن که دارالمؤمنین نیز شهرت گرفته، جایگاه فرهنگی و اجتماعی ویژه ای در کشور دارد.

وی افزود: از سوی دیگر استقرار شهرک‌های صنعتی بزرگ کشور در این شهرستان، بخش قابل توجهی از تولید و صنعت ملی را در خود جای داده و باید در راستای تأمین زیرساخت‌های رشد، توسعه و پیشرفت روز افزون اشتهارد تلاش مضاعفی صورت گیرد.

استاندار البرز گفت: از مدیران استان انتظار می‌رود که با شجاعت در رابطه با حل مشکلات و تکریم مردم وارد عمل شوند.

عبداللهی گفت: باید ستاد تأمین مسکن اشتهارد تشکیل شود و راهکارهای تخصصی برای تأمین مسکن در بخش‌های مختلف ارائه و اجرایی شود.

وی افزود: طبق مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان، آب سد طالقان به شهرستان اشتهارد رسید و آب شرب پایدار تا چند دهه آینده تأمین شده است.

استاندار البرز گفت: انتقال پساب تصفیه‌خانه ماهدشت باید به اشتهارد برسد و برای این منظور پیشنهادات سرمایه‌گذاری در دست بررسی و اتخاذ تصمیم اساسی است.

وی با اشاره به شهرک صنعتی اشتهارد به‌عنوان یک ظرفیت بزرگ اقتصادی بالقوه، افزود: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری باید با تشکیل کارگروهی تخصصی ۱۵ روز یک بار به احصا و حل مشکلات و موانع تولید و صنعت در این شهرستان اقدام کند.

عبداللهی گفت: آلودگی حاصل از شهرک‌های صنعتی از جمله گلایه‌های مردمی است که باید برای این امر در قالب کارگروه یاد شده، چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: در این برهه حساس باید با نگاهی مثبت و با هدف تعامل، گره‌گشایی و تسهیل امور، نسبت به همفکری با صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی استان اقدام کنیم.

استاندار البرز گفت: باید مسیر فعالان اقتصادی را برای تحقق مشارکت‌های اجتماعی آنها، هموار کنیم.

وی افزود: در بسیاری از نقاط کشور، مسکن تولید شده و درصدد حل مشکل بزرگ اشتغال ساکنان آن هستند ولی عکس آن، اشتغال در اشتهارد وجود دارد و ضرورت دارد برای تأمین زیرساخت‌ها و مسکن شاغلان در شهرک‌ها، تدبیری اتخاذ کنیم.

عبداللهی گفت: اگر با کمک فعالان اقتصادی اشتهارد در حوزه حمل و نقل، تأمین مسکن و... کارکنان، اقدامی موثر انجام دهیم، مشکل بزرگ تأمین نیروی انسانی در شهرک‌های صنعتی حل خواهد شد.

وی افزود: ایجاد پست ۴۰۰ کیلوولت در اشتهارد در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد و اکنون جانمایی صورت گرفته و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

استاندار البرز گفت: انتخابات اقتدار، امنیت و آبروی نظام و مردم است چراکه دشمنان با ابزارهای مختلف تبلیغاتی و جنگ نرم و سخت در جهان، چنگال خود را به سمت جمهوری اسلامی ایران گرفته‌اند و در انتظار روزنه‌ای برای یورش به ارزش‌ها و امنیت این مرز و بوم هستند.

وی در پایان افزود: همزمان با ایام الله دهه فجر در شهرستان اشتهارد ۸۳ پروژه با اعتبار ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغال برای بیش از هزار و ۶۰۰ نفر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

ابراهیم کردلو نیز در این شورا با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در سطح استان مانند پروژه‌های گلخانه، مدرسه‌سازی ، قطار شهری ، آب و برق و... انجام شده است، اظهار داشت: در شهرستان اشتهارد اقداماتی در ۲ سال گذشته انجام شده است که یکی از مهمترین آنها در حوزه راه مسیر اشتهارد به ماهدشت و در حوزه راه‌های روستایی بوده است .

فرماندار اشتهارد با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه راه هزینه شده است و ۴ دکل مخابرات  که ۲ دکل آماده  بهره‌برداری و ۲ دکل در حال آماده‌سازی است، عنوان کرد: شهرستان اشتهارد از نظر صنعتی و ‌ایجاد استغال دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی بوده و شهرک‌های صنعتی متعدد با وجود شرکتهای داخلی و‌خارجی است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های بسیار زیادی در حوزه مسکن داشته‌ایم ،افزود: ۸۳ پروژه عمرانی به مناسبت دهه فجر امروز افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

کردلو  با ببان اینکه این پروژه‌ها در شهرستان اشتهارد حدود ۱۶۵۳ اشتغال ایجاد کرده‌اند، گفت: کل اعتبار این پروژه‌ها ده هزار و ۷۰۷  مبلیارد تومان بوده است و ۵ پروژه مهم در حوزه جهاد کشاورزی امروز کلنگ زنی می‌شود.

کدخبر: 17058


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise