شنبه، 21 بهمن 1402 - 14:29

معاون رئیس جمهور:

اجرای ۳ طرح در حوزه زنان و خانواده در تمام استان‌ها پیگیری می‌شود

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور از اجرای سه طرح بزرگ در حوزه زنان و خانواده خبر داد و گفت: این طرح ها در تمامی استان‌ها اجرا می شود و به دنبال تحقق جهانی آنها نیز هستیم.

جامعه. امید بانوان؛ «انسیه خزعلی» با اشاره به طرح‌هایی که در حوزه زنان و خانواده در تمام استان‌ها مطرح است، اظهار کرد: سه طرح در حوزه خانواده در استان‌های مختلف در حال اجراست که امیدواریم با کمک مسوؤلان استان‌ها اجرا و محقق شود.

 وی افزود: طرح «زندگی و بالندگی» که مرتبط با والدین دانش آموزان است و به طور عمده به زیست عفیفانه، سبک زندگی و نوع تعامل دانش آموزان با خانواده و اجتماع می‌پردازد و نوع برخورد عفیفانه‌ای که برای دانش آموزان نیاز است، توسط خانواده‌ها برای آنها تبیین می‌شود.

 خزعلی عنوان کرد: این طرح توسط مربیان در مرحل اول در ۶ استان اجرا شده که امیدواریم در مراحل بعدی و طی سال آینده در همه استان‌ها اجرا شود.

 معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: طرح «رویداد خانواده» نیز به صورت ملی انجام می‌شود که برخی رویدادهای آن اجرایی شده که امیدواریم در یزد نیز به زودی آغاز شود.

 خزعلی با بیان اینکه این طرح در قالب ۹ کارگروه اجرایی می‌شود، افزود: این طرح به مسائل فرهنگی، تعذیه، سلامت، پوشش، مهارت‌های خانوادگی و ارتباطی، بازی در خانواده و … می‌پردازد که با کمک وزارت ارشاد در چند استان در حال اجراست.

 وی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی در خانواده‌ها بیان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح‌ها برخی مسائلی که در خانواده ایجاد شده را برطرف کنیم که مسیر اول آن آموزش و تزکیه است که از مسیر ۹ گانه در طرح رویداد خانواده برای تحقق این امر تلاش می‌کنیم.

 خزعلی، «شناسایی زنان تأثیرگذار» را دیگر طرح حوزه زنان و خانواده ریاست جمهوری برشمرد و اظهار کرد: این طرح را از روز زن امسال آغاز کرده‌ایم و زنان را در حوزه‌های مختلف از محیط شهری تا روستایی و در حیطه‌های مختلف به لحاظ تأثیرگذاری آنها شناسایی خواهیم کرد.

 وی عنوان کرد: تقدیر و پشتیبانی از این زنان و ارائه نقشه راهی برای رسیدن به خانواده و زن الگوی سوم در قالب این طرح انجام می‌شود و امیدواریم با اجرای این طرح بعد از چند سال زنان الگوی سومی داشته باشیم که مسئله خانواده، عفاف و حجاب برای آنها دغدغه اصلی باشد.

 معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد: بتوانیم به تعبیر رئیس جمهور، با اجرای این طرح‌ها و جهانی کردن آنها، جنبش جهانی تعهد به خانواده را در سطح جهان مطرح کنیم.

کدخبر: 17063


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise