دوشنبه، 30 بهمن 1402 - 11:58

۵۶ قلم فرآورده طبیعی تحت پوشش بیمه است

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، از پوشش بیمه‌ای ۵۶ قلم فرآورده طبیعی خبر داد.

سیک زندگی. امیدبانوان؛ مهر نوشت؛ « نفیسه حسینی یکتا» بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از نمایشگاه رسانه‌های ایران، گفت: برنامه ادغام طب ایرانی در نظام سلامت کشور در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر در ۲۱ دانشگاه علوم پزشکی کشور، شاهد تربیت نیروی انسانی در حوزه طب سنتی هستیم.

حسینی یکتا ادامه داد: پیشگیری از بیماری‌ها و اصلاح سبک زندگی، به عنوان اولین گام در مسیر ادغام طب ایرانی در نظام سلامت کشور تلقی می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که ویزیت متخصص طب ایرانی تحت پوشش بیمه است، گفت: تاکنون ۵۶ قلم فرآورده طبیعی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس آئین نامه، فقط پزشک دارای مدرک تخصصی طب سنتی و ایرانی و پزشک دوره دیده در محدوده فعالیت آئین نامه‌ها می‌تواند خدمت طب سنتی و ایرانی ارائه بدهد و مهم است که خدمات به صورت ادغام یافته باشد و افراد فاقد این مدارک مجاز به ارائه خدمت نیستند.

حسینی یکتا افزود: به کرات به عموم مردم در این خصوص اطلاع رسانی شده که از مراجعه به افرادی که مدرک مرتبط ندارد مراجعه نکنند.

وی ادامه داد: فهرست مراکز معتبر و پزشکان در سایت دفتر طب ایرانی و سایت سازمان نظام پزشکی موجود است.

حسینی یکتا تصریح کرد: خدمت دهندگان طب سنتی از طریق سامانه مربوط می‌توانند ارزشیابی شوند که تعداد زیادی ثبت نام کرده‌اند و در صورتی که تجاربی دارند بر اساس ضوابط در مراکز مورد تأیید زیر نظر پزشک می‌توانند فعالیت کنند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در پایان گفت: ۱۲ مراکز تحقیقات طب سنتی و گیاهان دارویی در کشور داریم و در سه سال متوالی، رتبه چهارم تولید علم در طب مکمل و جایگزین در دنیا بعد از هند، چین و آمریکا به ایران اختصاص یافته است‌.



کدخبر: 17090


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise