دوشنبه، 14 اسفند 1402 - 14:11

فرماندار کرج هشدار داد؛

تبعات سیل کرج -کندوان تکرار نشود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به تجربه تکرار بارش‌های سیل آسای بهاری در محور کرج -کندوان گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان از اکنون متناسب با پیش‌بینی‌های به‌روز سازمان هواشناسی برای مدیریت بارش‌های احتمالی آماده باشند.

کرج. امید بانوان؛ «یحیی رمضانی» با بیان این مطلب افزود: سال گذشته نیز اوایل فصل بهار شاهد وقوع بارش‌های سیل آسا در محور کرج -کندوان بودیم که با تدبیر استاندار البرز و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان این موضوع مدیریت شد.

 وی افزود: امسال نیز به‌دنبال اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی دستگاه‌های خدمات‌رسان ازجمله شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باید نسبت به به‌روز رسانی تجهیزات و امکانات برای مدیریت بارش‌ها اقدام نمایند.

 وی با اشاره به تهیه نقشه پهنه‌بندی مناطق خطر‌پذیر کرج گفت: این مناطق شناسایی شده و تجربه مدیریت سیل‌های گذشته نیز مسیر را برای مدیریت سریع و اقدامات عاجل و به‌موقع مشخص نموده است و باید با آسیب‌شناسی از نقاط ضعف، بخش‌های خطرپذیر را مصون‌سازی نمود.

 به گفته فرماندار کرج تقویت پوشش گیاهی و بافت طبیعی اراضی تحت پوشش منابع طبیعی و توسعه طرح‌های آبخیزداری نقش مؤثری در جلوگیری از تبدیل بارش‌های فصلی به وقوع سیل دارد.

 وی با اشاره به فرا رسیدن پانزدهم اسفندماه و روز درختکاری نیز یادآور شد: راه‌اندازی پوشش‌های مردمی برای کاشت نهال و درختان به توسعه اراضی سبز در کرج و استان البرز کمک شایان توجهی خواهد داشت.

کدخبر: 17104


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
اللهم عجل لولیک الفرج
امید بانوان
System Advertise